زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نی : استخبارات ايران و پاکستان به رسانه های نيمروز پیشنهاد کمک اقتصادی کرده است

نی : استخبارات ايران و پاکستان به رسانه های نيمروز پیشنهاد کمک اقتصادی کرده است

author avatar
11 Oct 2018 - 14:28
نی : استخبارات ايران و پاکستان به رسانه های نيمروز پیشنهاد کمک اقتصادی کرده است
author avatar
11 Oct 2018 - 14:28

کابل(پژواک،۱۹میزان۹۷): حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان"نی" وضعیت رسانه ها را در ولایت نیمروز نگران کننده میداند و می گوید که برخی نهاد های استخباراتی کشور های همسایه (ايران و پاکستان) به رسانه های این ولایت پیشنهاد کمک اقتصادی نموده است.

مجیب خلوتگر رییس اجرایی حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان "نی" امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که در جریان سه ماه گذشته نشرات شش رسانه چاپی در ولایت نیمروز به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات، برخورد تبعیض آمیز مقام ها و مشکلات اقتصادی متوقف شده است.

او می گوید که رسانه های آزاد در نیمروز با فرستادن نامه به این نهاد گفته اند که نهاد های استخباراتی کشور های همسایه با آنها تماس برقرار کرده اند و اعلام همکاری اقتصادی با رسانه ها را داشته اند.

وی افزود: «خواست ما از حکومت اینست تا تمرکز بیشتر بر اقتصاد رسانه های نیمروز داشته باشد زیرا حمایت مالی رسانه ها توسط نهاد های استخباراتی خلاف منافع ملی و قوانین نافذه کشور است.»

به گفته موصوف، در حال حاضر سه شبکه تلویزیونی، شش شبکه رادیویی و یک رسانه چاپی در این ولایت فعالیت دارد و اگر تا سه ماه آینده حکومت به وضعیت اقتصادی این رسانه ها توجه نکند، فعالیت رسانه های یاد شده متوقف خواهد شد.

خلوتگر گفت: «مسوولین رسانه گفته اند که هیچ گاه اگر با هر نوع مشکل هم روبرو شوند به پیشنهاد نهاد های استخباراتی کشور های همسایه پاسخ مثبت نمی دهند.»

موصوف ولایت نیمروز را برای افغانستان و دو کشور همسایه (پاکستان و ایران) یک نقطه مهم خوانده گفت که هر دو کشور همسایه در تلاش است تا از رسانه های نیمروز به نفع شان استفاده نمایند.

وی همچنان گفت که رسانه ها در سه ماه گذشته موفق نشده اند تا با مقام های محلی و به خصوص والی آن ولایت ملاقات و یا مصاحبه انجام بدهند.

خلوتگر می گوید که مقام های حکومتی به اساس قانون و حکم رییس جمهور مکلف به ارایه معلومات هستند.

وی گفت: «اکثریت گزارش های رسانه ها در نیمروز بدون توازن نشر شده زیرا رسانه ها به اطلاعات دسترسی ندارند.»

موصوف از حکومت خواست تا مقام های محلی نیمروز را وادار سازد تا اطلاعات را با رسانه ها شریک کنند و بخاطر حل مشکلات اقتصادی رسانه ها تلاش نماید.

قابل ياد آوريست که طى چند سال گذشته تعدادى زيادى از رسانه هاى کشور از اثر مشکلات اقتصادى دفاتر شان را بسته اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر