زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يوناما: نیروهای امنیتی افغان در جریان انتخابات از لحاظ سیاسی بی طرف بمانند

يوناما: نیروهای امنیتی افغان در جریان انتخابات از لحاظ سیاسی بی طرف بمانند

author avatar
11 Oct 2018 - 12:08
يوناما: نیروهای امنیتی افغان در جریان انتخابات از لحاظ سیاسی بی طرف بمانند
author avatar
11 Oct 2018 - 12:08

کابل (پژواک، ١٩ ميزان ٩٧): هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (يوناما) یاد آوری کرده است که نیروهای امنیتی افغان مسئولیت دارند تا در جریان اجرای وظایف از لحاظ سیاسی بی طرف باشند.

در يک خبرنامه ی که از طرف هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (يوناما) امروز به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، امده است، با وجود چالش های امنیتی قابل توجه، پیشرفت های توسط نیروهای امنیتی کشور در عرصه فراهم نمودن زمینه برای اکثریت شهروندان جهت استفاده از حق رای خویش صورت گرفته است.

تدامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است: "نیروهای امنیتی افغانستان مسئولیت کامل امنیت پروسه انتخابات را بر عهده دارند. تدابیر امنیتی لازم نیاز است تا حد امکان برای تعداد بیشتر واجدین شرایط فرصت فراهم سازد که از حقوق اساسی خویش استفاده نمایند."

یاماموتو که رئیس یوناما نیز میباشد، تاکید نمود که افغانها نباید از حق انتخاب نمایندگان و شکل گیری آینده کشور خویش محروم یا مورد ترس قرار گیرند.

نماینده خاص از حملات اخیر در کشور علیه کاندیدان، تیم های آنها و رای دهنده گان احتمالی یاد آوری نموده است.

موصوف تاکید کرد: "هر گونه خشونت یا فشار علیه رای دهنده گان، کاندیدان یا مسئولین انتخاباتی قابل قبول نیست و من آنرا به الفاظ واضح تقبیح میکنم."

در خبرنامه آمده است، وزارت امور داخله از چندین ماه بدینسو پروسه پلان ملی امنیتی برای انتخابات را هماهنگی میکند.

این پلان با وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی همرا به حمایت ماموریت قاطع و مشوره با کمیسیون مستقل انتخابات ترتیب گردیده است. یوناما از تخصیص منابع اضافی برای پرسونل امنیتی زن استقبال میکند تا مشارکت زنان توسعه یابد.

رهنمای مشترک پلان امنیتی برای انتخابات در سال ۲۰۱۷ از سوی سه اداره مهم امنیتی و همچنان کمیسیون مستقل انتخابات و اداره مستقل ارگان های محل به امضا رسید. بعد از این تعهد ادارات امنیتی افغان یک ارزیابی جدی امنیتی مراکز رای دهی را انجام دادند.

درین عصر این نخستین باری خواهد بود که امنیت انتخابات ۲۰ اکتوبر از طرف نیروهای دفاعی و امنیتی افغان به طور مکمل تامین میگردد.

يوناما گفته است، در حالیکه نیروهای امنیتی نقش مهمی را در بخش امنیت این پروسه بعهده میگیرند، یوناما یاد آوری میکند که نیروهای امنیتی افغان همچنان مسئولیت دارند تا در جریان اجرای وظایف از لحاظ سیاسی بی طرف بمانند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر