زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يک معلم در کابل شاگرد خود را تا حدى لت و کوب کرده که در شفاخانه بستر شده است

يک معلم در کابل شاگرد خود را تا حدى لت و کوب کرده که در شفاخانه بستر شده است

author avatar
11 Oct 2018 - 16:54
يک معلم در کابل شاگرد خود را تا حدى لت و کوب کرده که در شفاخانه بستر شده است
author avatar
11 Oct 2018 - 16:54

کابل (پژواک، ۱۹میزان ۹۷): يک معلم در شهر کابل شاگرد خود را تا حدى لت و کوب کرده که در شفاخانه بستر شده است.

عبدالرحیم متعلم صنف هشتم لیسه ناصر خسرو بلخی واقع در کلوله پشته شهر کابل که اکنون در اثر لت و کوب معلم خود در شفاخانه صحت طفل اندراگاندی بستر است، با حالت ضعف به آژانس خبری پژواک گفت: «ساعت مضون دینی بود، من در جایم نشسته بودم، کتابچه خود را از همصنفی خود خواستم، استاد مضون بدون دلیل به لت و کوب من پرداخت.»

این شاگرد ميگويد که معلم با حالت خشمگین نخست چند سیلی به رویش زد، سپس چند لگد محکم به کمرش وارد کرده و بعداً سرش را به دیوار کوبیده است.

وی افزود که از همان لحظه چشمهایش سیاهی کرد، دیگر ندانست که چگونه به خانه رسید و چطور به شفاخانه انتقال یافت.

موصوف علاوه کرد که معلم علوم دینی وی حالت روانی خوبی ندارد، با شاگردان به خشونت برخورد می کند؛ چند روز قبل یک شاگرد را با سیلی زد، پرده گوشش را کفاند، باید با این معلم بر خورد قانونی شود.

مادر عبدالرحیم ۱۲ ساله که بحیث پایواز در کنار پسرش در شفاخانه نشسته، درحالیکه برای آینده فرزندش نگران بود، به پژواک گفت: "روز گذشته (چهارشنبه، ١٨ ميزان) عبدالرحیم را برادرش که همصنفی وی بود، به خانه آورد؛ او گریه می کرد، اطراف چشمش حلقه زده بود، پرسیدم که چه گپ است، فکر کردم که گرسنه است، بر خواستم تا برایش نان درست کنم، اما پسرم افتاد و از هوش رفت، دست و پاچه شدم، از برادرش که او را انتقال داده بود، پرسیدم که عبدالرحیم را چه شده؟ گفت که معلم لت و کوبش کرد."

او ميگويد، بعداً عبدالرحیم را به شفاخانه خصوصى لمر و از آنجا به شفاخانه جمهوریت و سرانجام به صحت طفل انتقال دادند.

به گفتۀ این مادر، طفل وی شب خیلی دلبدی داشت، اما حالا کمی بهتر است.

وی تاکید کرد که استادان در برابر شاگردان شان نباید از خشونت کار بگیرند  و با یک چوب تنبيه شان کنند تا جریان درس را اخلال نکنند.

این  مادر ميگويد: «اگر در آینده بالای اعصاب طفلم تاثیر کند، چه کنم؟ باید اینگونه استادان را که با شاگردان خشونت می کنند، سزا داده شود.»

کبیر حقمل رئیس نشرات وزارت معارف به پژواک گفت که در سیستم تعلیم و تربیه تهدید و تعذیب وجود ندارد؛ اگر وزارت کدام شواهدی را دریابد، اين معلم را به ارگان های عدلی و قضایی معرفی می کند و حتی منفک خواهد ساخت.

وی افزود که فامیل این طفل، این معلم را که مرتکب خشونت علیه طفل شان شده، به وزارت یا ریاست معارف شهر معرفی  کنند تا آنان در برابر اين معلم اقدام کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر