زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک انجمن جوانان درکندهارمیان نامزدان برنامه مناظره را تدویرکرد

یک انجمن جوانان درکندهارمیان نامزدان برنامه مناظره را تدویرکرد

author avatar
11 Oct 2018 - 15:17
یک انجمن جوانان درکندهارمیان نامزدان برنامه مناظره را تدویرکرد
author avatar
11 Oct 2018 - 15:17

کندهار(پژواک، ۱۹ میزان ۹۷) : یک انجمن جوانان درکندهار، پيرامون انتخابات ولسی جرگه، برنامه آگاهی عامه و مناظره میان کاندیدان را برگزارنموده بود که شمارزیاد جوانان، فعالان مدنی ، متنفذین قومی و کاندیدان در آن اشتراک ورزیده بودند.

این برنامه که در تالار ریاست اطلاعات و فرهنگ راه اندازی شده بود، حاضرین در این برنامه خواستار انتخابات شفاف شده و گفتند که اجازه نمی دهند تا افراد، سیاسیون و احزاب به خواسته های نامشروع شان انتخابات را در سلطه خود بگیرند.

کریم زاده رییس انجمن جوانان اصلاح طلب افغانستان گفت که انتخابات شفاف و عادلانه حق هر افغان است و باید بدون دخالت های اشخاص و احزاب به موعد معین آن برگزارشود.

نامبرده علاوه کرد که برخی اشخاص، حلقات و احزاب تلاش داشتند که مطابق خواست های نامشروع شان انتخابات را تاخیرکنند و یا طوری شود که منافع آنها درآن تامین باشد.

اما موصوف می گوید که در ولایت های کابل، ننگرهار، بلخ و هرات نشست های جداگانه را تدویرنموده و همه جوانان در برابرآنها قدعلم کردند که انتخابات باید شفاف و به موقع تثبیت شده آن برگزارشود.

به حرف وی، به دوام راه اندازی نشست ها، این بار وارد کندهار شده واین جا هم تمام جوانان از جامعه جهانی و حکومت تقاضا دارند که انتخابات به موقع معین آن راه اندازی شود و عاری ازهرگونه دست اندازی سیاسیون باشد.

 کریم زاده افزود که جوانان بخش اعظم نفوس افغانستان را احتوا می کند، درجنگ بدنیا آمده، بزرگ شده، درجنگ زندگی می کنند و برای بيرون شدن از وضعیت جاری قصد دارند تا سرنوشت شان را خود تعیین نمایند و به کس اجازه نمی دهد که بعد از این برای آنها سرنوشت را رقم بزند.

اما نامبرده برجوانان صدا کرد تا به اشخاص منحیث نماینده رای دهند که دارای برنامه و پلان باشد و صرف درفکرمنافع ملی باشند.

موصوف یاددهانی کرد که مردم ازانتخابات گذشته دل خوش ندارند؛ بدین جهت آنها دست به کار شده تا تجارب پیشین دوباره تکرار نشوند.

 کریم زاده از نامزدان خواست که همکاری آنها با کميسیون انتخابات می تواند در شفافیت انتخابات ۵۰ درصد تغییر مثبت وارد نماید.

سحرساحل یکتن از زنان فعال مدنی نیزگفت که درگوشه و کنارکشور با همراهی جوانان قصد کرده تا در برابر کسانیکه مبنی بر خواست های نامشروع شان مانع انتخابات می شود، ایستادگی نماید.

موصوف علاوه کرد که بدین منظورسلسله سفرها به ولایت را آغاز کرده تا درجوانان ایجاد انگیزه نماید که برای انتخابات شفاف وارد عمل شوند و همچنان کاندیدان را برای داشتن برنامه های مناسب ترغیب کنند تا نمایندگان خوب مردم در ولسی جرگه باشند.

رفیع الله انځور ژورنالیست و نویسنده نیزگفت که این مسؤولیت جوانان است تا علیه گروه ها و افراد بیاستند که بربنیاد منافع نامشروع شان بر انتخابات تسلط داشته باشند.

موصوف همچنان تاکید کرد که به کاندیدان پاک و صادق رای بدهند تا فراد حسابده باشد.

بخش دوم نشست به مناظره تخصیص داده شده بود که چهارنامزد کندهار( دواخان مینه پال، عبدالرووف عزیز، محمد ابراهیم الکوزی و سیداحمد سیلاب) در آن اشتراک ورزیده بودند.

نامزدان خط مشی شان را ارائه نموده و بر شفافیت انتخابات اصرار ورزیدند.

دواخان مینه پال نماینده کوچى ها گفت که ازاقدام حکومت مبنی بر راه اندازی انتخابات به وسیله سیستم بایومتریک استقبال می کند.

موصوف گفت، از این که به سطح کشور، مردم از روش تبعیض آمیز با مردم محل و کوچی ها رنج می برند، در صورت پیروز شدن برای محو تبعیض و احقاق حقوق همه اتباع کشور کار خواهد کرد.

نامبرده یادآوری کرد که درانتخابات، مسؤولیت مقامات هویدا است و آنها نباید دراین روند مداخلت نمایند.

سیداحمد سيلاب نامزد دیگر ولسی جرگه، ازموجودیت مشکلات متعدد درعرصه معارف وصحت کندهار تذکربه عمل آورد و گفت که برای اصلاح آن مطابق صلاحیت و مسؤولیت اش در پارلمان فعالیت خواهد کرد.

همچنان نامزدان دیگر نیز خط مشی شان را پیشکش نموده وگفتند که برای سعادت مردم و منافع ملی کشور کار خواهند کرد.

قراراست که انتخابات ولسی جرگه، به تاریخ ۲۸ میزان سال روان برگزارگردد.

Views: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر