زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئيس جمهور: مشروعیت نظام به ولسوالی ها ارتباط دارد

رئيس جمهور: مشروعیت نظام به ولسوالی ها ارتباط دارد

author avatar
12 Oct 2018 - 09:37
رئيس جمهور: مشروعیت نظام به ولسوالی ها ارتباط دارد
author avatar
12 Oct 2018 - 09:37

کابل (پژواک، ٢٠ ميزان ٩٧): رئيس جمهور افزون بر اينکه ميگويد مشروعیت نظام به ولسوالی ها ارتباط دارد، نقش ولسوالان را در تقویت حکومت‌داری محلی و افزایش تولیدات داخلی مهم‌ خواند.

موصوف اين اظهارات را شام روز گذشته در مراسم اختتامیۀ (کنفرانس ملی ولسوالان) که در قصر چهارچنار برگزار گردیده بود، بيان نموده است.

در خبرنامه اى که از سوى ارگ به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که در اين مراسم رئيس جمهور گزارش کار گروپی آنان را استماع نمود و عبدالمتین بیگ رئیس ادارۀ مستقل ارگان های محلی، فشرده ی از کارهای انجام شدۀ کنفرانس مذکور را برشمرد.

وی ضمن قدردانی از توجه رئیس جمهور به تقویت حکومت داری محلی گفت، این کنفرانس، گفتمان ملی و بسیج و همبستگی را فراهم ساخت که در آن موضوعات امنیت، اقتصاد و اصلاحات مورد بحث قرار گرفت.

همچنان چهار ولسوال از ولایات بامیان، هلمند، فاریاب و بغلان به نمایندگی از ولسوالان پیشنهادات شانرا در مورد ایجاد کمپلکس های اداری، سردخانه ها، ایجاد واحدهای قضایی، بندهای کوچک، سرک، انرژی برق، تسهیلات برای ورزش، مشارکت مردم و حکومت، ارائۀ خدمات، بودجه کمکی به ولسوالی ها، اشتغال‌زایی، انکشاف زمین های زراعتی، افزایش صلاحیت های ولسوال ها، مبارزه با زورمندان و افراد مسلح غیر مسوول، ابقای ولسوالان کارا در وظایف شان، بیان داشتند.

رئیس جمهور در صحبتی، از ارائه تحلیل و نظریات ولسوالان در ۱۱۴ صفحه تشکر کرد و آنرا سازنده خواند و از رئیس اداره مستقل ارگان های محلی و تیم همکارش بخاطر ایجاد زمینۀ این گفتمان ستایش کرد.

وى گفت که کمیسیون اصلاحات اداری بررسی می نماید و ولسوالانی که درایت کاری داشته باشند، از امتیاز محروم نمی گردند و دستاوردهای شان نادیده گرفته نمی شود.

موصوف افزود، سال آینده از کود خاص برای ایجاد کمپلکس های اداری ولسوالی ها بودجه خاص در نظر گرفته می شود و نیز به ولسوال های که بهترین طرح را ارائه نمایند، بودجه رقابتی اختصاص میابد.

او خاطر نشان ساخت که نقش مردم در مشارکت با حکومت در عرصۀ انکشاف مهم می باشد و باید ولسوال ها در این عرصه تلاش بیشتر به خرج دهند.

وی تأکید ورزید که در سطح ولسوالی ها نیاز به سیستم اطلاع دهی است تا مردم از وقوع حوادث طبیعی آگاهی حاصل نمایند تا قابل مدیریت باشد.

غنی اضافه کرد که سیستم ارتباطات تلیفونی ولسوال ها به وجود آید و به اداره اترا و وزارت مخابرات و تکنالوژی و نیز اداره مستقل ارگان های محلی در این خصوص هدایات لازم داد.

رئیس جمهور بر ملکی شدن ولسوالی ها تاکید کرد و گفت که باید در روابط ولسوال و قوماندان های امنیه تغییر بنیادی بیاید و هدایت داد تا میکانیزم دقیق در مورد گزارش دهی قوماندان های امنیه و مدیران امنیت ملی به ولسوالان ترتیب گردد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر