زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده ها تن در فاریاب و جوزجان کشته و زخمی شده اند

ده ها تن در فاریاب و جوزجان کشته و زخمی شده اند

author avatar
14 Oct 2018 - 16:44
ده ها تن در فاریاب و جوزجان کشته و زخمی شده اند
author avatar
14 Oct 2018 - 16:44

میمنه- شبرغان (پژواک، ٢٢ ميزان٩٧): در حملۀ هوایی نیروهای ناتو در ولسوالی شیرین تگاب فارياب، ٤٠ تن بشمول طالبان و افراد ملکى کشته و زخمی شده اند؛ و در جوزجان از تيرباران شدن يک معلم و کشته شدن ٧٠ طالب خبر داده شد.

غلام علی آمر مبارزه با جرایم جنایی پولیس شیرین تگاب، به آژانس خبری پژواک گفت: «هنگام عبور نیروهای خارجی از شهر میمنه به سوی ولایت بلخ، قوای هوایی این نیروها مواضع طالبان را در مناطق مختلف این ولسوالی مورد حمله قرار داد.

وی افزود که در حملات هوایی، ۱۸ طالب و ۸ فرد ملکی کشته شدند، ۱۱ فرد ملکی و دو طالب زخم برداشتند و بیش از ۱۰ فرد ملکی زیر آوار مانده لادرک می باشند.

برپايۀ معلومات اين منبع امنيتى، در نتيجۀ اين حملات هوايى، یک دختر ۱۲ ساله در قریه اسلام قلعه کشته شده،  و ۱۱تن به شمول اطفال و زنان از دو فامیل مجروح گردیده اند.

افزون برآن، موصوف گفت که در منطقه شش تپه اين ولسوالى، ۲۵ تنى که دريک تهکاوى پناه برده بودند نيز هدف قرار گرفته اند، که تاکنون ۷ جسد از زیر خرابه ها بیرون شده، یک زن به نام‌ حلیمه همراه با دو طفلش و خانم ديگر به نام کیميا با یک دخترش لادرک هستند.

اما عبدالکریم یورش مسئول مطبوعات پولیس فاریاب، به پژواک گفت که به اثر پرتاب هاوان مخالفین، یک دختر ۱۲ ساله در قریه اسلام قلعه کشته شده و ۱۱ تن به شمول اطفال زخم برداشته اند.

درعين حال، عزیز الله یکی از متضررین حمله هوایی در شیرین تگاب، به پژواک گفت که در حمله هوایی خارجی ها در اسلام قلعه، ۲ دختر ۱۰ تا ۱۲ ساله از خانواده اش جان باختند و ۱۰ تن دیگر به شمول ۶ طفل زخم‌ برداشته اند.

از سويى هم  یک مسئول طالبان در شیرین تگاب که نخواست نامش درگزارش ذکر گردد، به پژواک گفت که در حملات هوايى، دو تن از افراد این گروه کشته شده وهمچنان بیش از ۲۰ فرد ملکی در مناطق شش تپه و اسلام قلعه کشته و زخمی گرديده اند.

 وى ادعا کرد که درجريان درگيرى ها، سه عراده تانک خارجی ها تخریب و ۷ تن از آنان کشته و زخمی شده اند.

اما مسئولین امنیتی، وارد شدن تلفات به خارجی ها را رد می کنند.

طبق يک خبرديگر، از تيرباران شدن يک معلم در جوزجان از سوی طالبان خبرداده شد.

سمونوال حاجی اکبر "یاور" آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت جوزجان، به پژواک گفت: "علاوالدین معلم که شام دیروز از مرکز ولسوالی با شش تن از همکارانش روانه شهر شبرغان بود, در مسیر راه توسط طالبان ربوده شده و امروز تیرباران شد."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر