زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نیروهای افغان و پاکستان در کندهار بر خط دیورند باهم درگیری نمودند

نیروهای افغان و پاکستان در کندهار بر خط دیورند باهم درگیری نمودند

author avatar
14 Oct 2018 - 17:58
نیروهای افغان و پاکستان در کندهار بر خط دیورند باهم درگیری نمودند
author avatar
14 Oct 2018 - 17:58

 

قندهار (پژواک، ٢٢ میزان٩٧): مسئولان میگويند که نیروهای افغان، بر نصب سیم خاردار در خط فرضى دیورند، با نیروهای پاکستان درگیری کرده اند.

ضیاء درانی سخنگوی قوماندانی امنیه کندهار، امروز"۲۲ میزان" به آژانس خبری پژواک گفت که امروز بعد از چاشت، نیروهای پاکستان میخواستند که در ولسوالی شورآبک، بر خط فرضی دیورند سیم خاردار نصب کنند؛ اما نیروهای افغان جلو آن را گرفتند.

وی افزود که نیروهای پاکستان در واکنش به این عمل، حمله نموده و بین هردو طرف، درگیری جریان دارد.

درانی گفت که درگیری یادشده تا هنور تلفات ندارد.

به گفتۀ او نیروهای پاکستانی در عین زمان، دروزاۀ دوستی سپین بولدک را نیز بسته اند.

این در حالیست که جنرال رازق قوماندان امنیۀ کندهار، دیروز به آژانس خبری پژواک گفته بود که به نیروهای پاکستانی در خط دیورند، اجازۀ نصب سیم خاردار را نمیدهد.

وی افزوده بود که پاکستان مثل ولایت های شرقی در جنوب نیز بر خط فرضی دیورند، سیم خاردار نصب میکرد؛ اما نیروهای سرحدی جلو  آن را گرفته اند.

وی علاوه کرد: "نیروهای پاکستان دو هفته قبل، بین ولسوالی های سپین بولدک و شورآبک در منطقۀ سرو څاهان بر خط فرضی دیورند، کار نصب سیم خاردار آغاز کردند؛ اما نیروهای سرحدی افغان پایه های نصب شده را دور انداخته و از این کار ممانعت کردند."

اما موصوف گفت که در واکنش به این عمل آنان، طالبان مسلح به دستور پاکستان، در ولسوالی های سپین بولدک، معروف، ارغستان، و شورآبک بر نیروهای سرحدی افغان حملات گسترده را انجام داده اند.

قابل یادآوری است که یک سال قبل، نیروهای افغان و پاکستانی در نزدیکی خط دیورند، بر مالکیت مناطق لقمان و جهانگیر، درگیری شدید کرده و با هردو طرف درگیر، تلفات سنگین وارد شده بود.

لقمان و جهانگیر، قریه های مربوط به ولسوالی سپین بولدک است که در نقطۀ صفری خط دیورند موقعیت دارد و پاکستان ادعاى مالکیت این قرا را میکند و در آنجا احصائیه گیری میکرد که نیروهای افغان از آن جلوگیری کردند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر