زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنی: صلح از یک قوم و یک ولایت نیست، بلکه از تمام افغانستان است

غنی: صلح از یک قوم و یک ولایت نیست، بلکه از تمام افغانستان است

author avatar
15 Oct 2018 - 18:47
غنی: صلح از یک قوم و یک ولایت نیست، بلکه از تمام افغانستان است
author avatar
15 Oct 2018 - 18:47

کابل (پژواک، ٢٣ ميزان ٩٧): رئيس جمهور افزون بر اينکه ميگويد صلح یک ضرورت است و آمدنى است، تاکید کرد که صلح از یک قوم و یک ولایت نیست، بلکه از تمام افغانستان است.

موصوف اين اظهارات را در ديدار با جوانان و نمایندگان جامعۀ مدنی ولایت پروان ابراز داشته است.

در خبرنامه اى که از سوى ارگ به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که در این دیدار که در شهر چاریکار انجام شد، داکتر محمد شفیع مشفق، آرزو سروری و ابراهیم بشرمل به نمایندگی از دیگران صحبت نموده، از دستاوردها و کارکردهای رئیس جمهور قدردانی کردند.

آنان خواهان تطبیق پروژه های زیربنایی، نوسازی فابریکه سمنت جبل سراج، بند برق پنجشیر، اهدای زمین به فدراسیون فوتبال پروان، ایجاد فرصت های شغلی به جوانان و اعطای بورسیه های تحصیلی به آنان و توزیع عادلانه زمین در پروان گردیدند.

همچنان آنان مشکلات شان را در زمینۀ کمبود استادان مسلکی، لابراتورها، آب آشامیدنی صحی برای پوهنتون، عصری سازی نصاب تحصیلی پوهنتون، اعطای سهمیه بیشتر به جوانان پروان در ادارات ولایتی و مرکز با رئیس جمهور شریک ساختند.

رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های آنان، گفت: "فکر مشترک با شما، ارادۀ من را برای ساختن افغانستان چندین برابر می سازد."

وی پروان را سرزمین قهرمانان، مهد علم و زادگاه امام ابوحنیفه خوانده گفت که پروان بزرگترین مرکز تمدن یونان، کوشانیان و تمدن های دیگر نیز بوده است.

رئیس جمهور از جوانان ولایت پروان به خاطر سهم گیری فعال شان در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تشکر کرده گفت که پروان در جملۀ چهار ولایت کشور است که بیشترین جوانانش در زیر عَلَم مبارک اردوی ملی و پولیس می فعالیت دارند.

موصوف ضمن اینکه از مردم ولایت پروان به خاطر ایجاد فضای امن در این ولایت تشکر کرد، گفت که به خانواده های شهدای پروان رسیدگی می شود.

او با تاکید بر اینکه حاکمیت قانون وظیفۀ ماست، گفت که ضرورت است که ما از زبان تهدید، کشتن  و دشنام به زبان احترام به همدیگر برویم.

رئیس جمهور کشور گفت که ما می خواهیم افغانستان را به چهارراه آسیا مبدل سازیم و ما موقعیت ترانزیتی پروان را زنده می سازیم.

وی پیشنهادات جوانان پروان را در خصوص اهدای زمین به فدراسیون فوتبال آن ولایت مورد تایید قرار داده گفت که برعلاوۀ آن، ده میلیون افغانی به خاطر رونق ورزش در ولایت پروان اهدا می کنیم.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر