زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در ولسوالی هسکه مینه ننگرهار هشت مکتب مسدود شده اند

در ولسوالی هسکه مینه ننگرهار هشت مکتب مسدود شده اند

author avatar
16 Oct 2018 - 18:45
در ولسوالی هسکه مینه ننگرهار هشت مکتب مسدود شده اند
author avatar
16 Oct 2018 - 18:45

جلال آباد (پژواک، ۲۴ میزان ۹۷): مسؤلین ریاست معارف ننگرهار می گویند که به سبب جنگ ها در ولسوالی هسکه مینه این ولایت، هشت باب مکتب مسدود شده و ساختمان های مکاتب متذکره نیز تخریب شده اند.

آنان اذعان می کنند که به تازگی برای تقویت روند معارف تلاش ها را آغازکرده و قراراست که درسال مالی پيشرو، برای چهارمکتب ساختمان اعمار شوند.

هسکه مینه ازجمله ولسوالی دور افتاده ننگرهارمی باشد که ازحدود چهار سال بدینسو میان افراد مسلح داعش و نیروهای حکومتی درگیری های شدید ادامه دارد.

 اکنون هم مناطق کوهستانی این ولسوالی ناامن اند و به قول مسؤلین که افراد مسلح داعش درآن مستقراند.

حبیب الله شینواری رییس معارف ننگرهار، به پژواک گفت که درمناطق ناامن، ساختمان هشت مکتب به سبب جنگ ها تخریب شده و اکنون مسدود اند.

نامبرده گفت که متعلمین مناطق یادشده در مناطق دیگرجذب شده؛ اما می گوید که درمکاتب موجود رقم دانش آموزان زیاد است و تسهیلات برای شان کم است.  

 دراین ولسوالی، ۲۴ مکتب موجود اند که به قول رییس معارف، ساختمان های اکثر مکاتب تخریب شده اند.

شنیواری می گوید که اکنون به همکاری انجمن رضاکاران شانتی، کاراعمار شش اتاق درسی و ده تشناب برای لیسه نسوان شپولی آغازشده است و در سال مالی آینده هم برای چهارمکتب ساختمان اعمار خواهند شد.

موصوف علاوه کرد: (( درپلان است که برای سال مالی ۹۸ برای مکاتب بندزار، چهاروازی، غلنی و غوشتری ساختمان ها اعمار شوند و مشکل سرپناه رفع شود.))

 به اساس معلومات ریاست معارف، در ولسوالی هسکه مینه ۱۳۰۰۰ متعلم مصروف فراگیری تعلیم اند که ۳۸۰۰ تن شان دختران می باشند و روند تدریس آنها توسط ۳۶۰ معلم به پيش برده می شود؛ اما هيچ معلم نسوان درآنها موجود نیست.

دراین جا، به شمول مکاتب تاریخی پاپين، شابوی، اغز و مریز، هشت مکتب که ساختمان های آنها به سبب جنگ منهدم شده، اکنون همه آنها مسدود اند.

درعین حال رضوان الله بشرمل ولسوال هسکه مینه نیز، به پژواک گفت که ضمن مشکلات دیگرروند تعلیمی این ولسوالی نیزطی جنگ های چهار سال گذشته، سخت متضررشده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر