زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

​ در لوگر بیش از نیم مراکز رایدهی مسدود شده اند

​ در لوگر بیش از نیم مراکز رایدهی مسدود شده اند

author avatar
16 Oct 2018 - 18:36
​ در لوگر بیش از نیم مراکز رایدهی مسدود شده اند
author avatar
16 Oct 2018 - 18:36

پل علم ( پژواک، ۲۴ میزان ۹۷): مسؤلین کميسیون انتخابات می گویند که به سبب مشکلات امنیتی دراین ولایت، از جمله ۸۴ مرکز ۴۸ آن به روی رایدهندگان مسدود شده اند.

همچنان عبدالرحمن محبت رییس کمیسیون انتخابات لوگر، این اظهارات را به تاریخ ۲۴ میزان، به آژانس خبری پژواک ابراز داشت.

نامبرده گفت که دراین ولایت باید ۸۲ مرکز انتخابات فعال می شد، ولی در پی ناامنی ها، این رقم به ۳۴ مرکز کاهش یافته است.

به اساس معلومات نامبرده، ازجمع ۳۴ مرکز ۱۰ مرکز با تهدید متوسط امنیتی و ۸ آن با تهدید بلند  مواجه اند.

موصوف علاوه کرد که تاکنون به ولسوالی های چرخ، خروار، بره کی، و ازره مواد مربوط انتخابات را انتقال داده و قبل از روز انتخابات مواد متذکره، به همه مراکز انتخابات رسانیده خواهند شد.

به قول وی، دراین ولایت ۹۳ هزار تن ثبت نام کرده اند که ازاین جمله، شاید یک تعداد شان به سبب ناامنی ها اشتراک کرده نتوانند.

اما موصوف گفت: (( به مردم اطمینان می دهم که انتخابات شفاف را برگزارخواهیم کرد و اجازه مداخله را به کس نمی دهیم.))

همچنان سیداحمد آغا باشنده ولسوالی چرخ درمورد، به پژواک گفت که بیش ازنصف باشندگان این ولسوالی، از اثرناامنی نام نویسی نکرده اند.

موصوف علاوه کرد: (( دراین جا دو مرکز در نظر گرفته شده که این خیلی کم است و من اطمینان دارم که به سبب دوری مراکز، اکثر زنان از رای دادن محروم خواهند شد.))

 حمیدالله باشنده بابوس مربوط پل علم مرکز لوگر، به پژواک گفت که دراین منطقه هزاران خانواده زندگی می کنند اما مراکز رایدهی برای آنها در نظر گرفته نشده اند.

موصوف گفت: (( این جا شمار زیاد مردم زندگی می کنند، نه مرکز ثبت نام را برای آنها ایجاد کرده بود و اکنون برای شان مرکز رایدهی نیز ایجاد نشده است.))

همچنان فرهاد اکبری نامزد ولسی جرگه از لوگر، به پژواک گفت که در بسا مناطق، به سبب نبود مراکز رایدهی، مردم از حق رای دادن محروم خواهند شد.

موصوف می گوید: (( کمیسیون انتخابات و ادارات امنیتی مکلف اند تا درمناطق پرجمعیت این ولایت، مراکز رایدهی را فعال سازند، تا مردم آرای شان را استعمال کنند.))

شمشاد لاروی سخنگوی والی لوگر، درمورد اظهارات متذکره، به پژواک گفت که دراین ولایت به سبب ناامنی ها، ۴۸ مرکز رایدهی مسدود خواهند بود.

موصوف می گوید: (( در پی کمبود پرسونل امنیتی و مشکلات امنیتی بلند، ادارات امنیتی ما قادر نخواهند شد تا امنیت تمام ۸۲ مرکز را تامین نمایند، ازاین جهت برخی مراکز مسدود باقی مانده اند.))

لاروی می گوید که ادارات امنیتی برای تامین امنیت ۳۴ مرکز متباقی، آمادگی کامل دارد و مردم می توانند  به اطمینان خاطر رای دهند.

قابل ذکراست که ضمن لوگر، در برخی مناطق دیگرکشور هم به سبب مشکلات امنیتی مراکز انتخابات مسدود شده اند.

Visits: 2

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر