زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

لوی څارنوالی، ادارات امنيتی را به کمکاری در بازداشت هزاران مظنون متهم کرد

لوی څارنوالی، ادارات امنيتی را به کمکاری در بازداشت هزاران مظنون متهم کرد

author avatar
17 Oct 2018 - 17:46
لوی څارنوالی، ادارات امنيتی را به کمکاری در بازداشت هزاران مظنون متهم کرد
author avatar
17 Oct 2018 - 17:46

کابل (پژواک، ٢۵ ميزان٩٧): لوی څارنوالی افغانستان، اعلام کرد که فهرست بازداشت نزدیک به ٨ هزار تن را در پیوند به حدود ٥٥٠٠ دوسیه در سه سال اخیر، به ادارات امنیتی و کشفی سپرده؛ اما تاکنون هیچ فردی بازداشت نشده است.

جمشید رسولی سخنگوی لوی څارنوالی، امروز در یک نشست خبری مشترک با نجیب دانش سخنگوی وزارت امور داخله گفت که این اداره به هدف پایان دادن به فرهنگ معافيت از پاسخگویی، ليست ۷۷۳٧‍ تن را که مظنون، متهم و یا مجرم شناخته شده اند، به وزارت امور داخله و ریاست امنیت ملی سپرده است، تا این افراد بازداشت شوند.

موصوف افزود مظنونین، متهمین و مجرمین در هر سطحی که قرار داشته باشند، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

به گفته وی، پایان دادن به فرهنگ معافیت از پاسخگویی، در اولویت کاری این اداره قرار دارد و تلاش صورت می گیرد تا قانون بالای همگان یک­سان تطبیق گردد.

موصوف علاوه کرد: «لوی څارنوالی کشور به خاطر پایان دادن به فرهنگ معافیت از پاسخگویى، یک همکاری مشترک را با ارگان های امنیتی و کشفی روی دست گرفته و جدولى را از اشخاص فوق الذکر ترتیب کرده است که قرار گرفتاری آنان، از سوی ادارات مختلف این اداره صادر شده است.

او بدون اینکه نامی از این افراد ببرد، گفت که در این ليست تمامی مشخصات افراد شامل می باشد.

موصوف افزود که در پیوند به بازداشت ۷۷۳۷ تن، ۵۴۴۹ قرار گرفتاری از سوی ادارات مختلف لوی څارنوالی در مرکز و ولایات، عنوانی نهادهای امنیتی و کشفی صادر شده است؛ اما این مراجع از سه سال به این سو نتوانسته اند این افراد را به څارنوالی ها حاضر سازند؛ تا این اداره در قسمت انجام تحقیق و یا فیصله محاکم اجراآت خود را داشته باشد.

به گفته وی، از این میان ۴۷۷۵ قرار گرفتاری که شامل ۶۵۰۰ تن می شود، عنوانی وزارت امور داخله و ۶۷۴ قرار دیگرش که شامل ۸۷۵ تن می شود، عنوانی ریاست عمومی امنیت صادر شده است.

رسولی افزود: «این جدول در اختیار مسئولان وزارت امور داخله و امنیت قرار گرفته و از آنان می خواهم تا مطابق قانون این افراد را به اداره لوی څارنوالی حاضر نمایند.»

وی خاطر نشان کرد که این افراد، در سطوح مختلف در قوای مسلح، ادارات دولتی و شهروندان عادی می باشند که به اتهام جرایم قاچاق مواد مخدر، جرایم عسکری، اقدام علیه امنیت ملی و خشونت علیه زنان متهم می باشند.

نجیب دانش سخنگوی وزارت امور داخله که در این نشست گفت که وزارت امور داخله، کارهایش را برای گرفتاری این اشخاص آغاز کرده است.

به گفته وی، بر اساس معلومات آنان از میان این افراد، ۱۲۹۱ تن در ساحات نا امن که در تهدیدات بلند امنیتی قرار دارد، به سر میبرند که از این میان ۳۴ تن آنان به صفوف طالبان پوسته اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر