زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شورای رهبری جمعیت، خواستار ردیابی و پیگرد عاملان رویداد کندهار شد

شورای رهبری جمعیت، خواستار ردیابی و پیگرد عاملان رویداد کندهار شد

author avatar
19 Oct 2018 - 16:23
شورای رهبری جمعیت، خواستار ردیابی و پیگرد عاملان رویداد کندهار شد
author avatar
19 Oct 2018 - 16:23

کابل(پژواک، ۲۷میزان ۹۷): شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان، کشته شدن جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه و مومن خان حسین خیل رییس امنیت را ضایع بزرگ دانسته، از حکومت می خواهد تا افراد دخیل در این قضیه را مورد پیگرد قرار دهد.

شب گذشته جنرال رازق قوماندان امنیه کندهار، تورنجنرال مومن خان حسین خیل رئیس امنیت ملی ولایت در یک حمله مسلحانه کشته شدند و تعدادی هم به شمول والی کندهار زخم برداشتند.

این رویداد حوالی ساعت ۴ عصر دیروز پنجشنبه پس از کنفرانس جنرال میلر قوماندان ناتو در مقام ولایت کندهار صورت گرفته است.

سید ابراهیم عماد رییس شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان، ضمن تقبیح حمله مسلحانه کندهار، می گوید: «دشمنان افغانستان می خواهند به اشارۀ باداران شان با انجام حملات نامردانه، افراد مشهور و با نفوذ را مورد هدف قرار می دهند.»

وی افزود، انجام چنین حملات در ساحاتی که «دشمن» نمی تواند نفوذ کند، چطور امکان دارد که توسط محافظ والی کندهار صورت می گیرد و این موضوع سوال برانگیز است و نیاز به تحقیق و بررسی عمیق دارد.

عماد، ترور قوماندان امنیه کندهار را سازماندهی شده در بیرون از کشور خواند و گفت که عاملان و طراحان این رویداد در بیرون از کشور هستند و حکومت باید موضوع را به جدیت تعقیب کند.

وی گفت: «دشمنان قسم خورده افغانستان به خاطر به خطر انداختن و به بحران بردن انتخابات دست به این ترور سازمان یافته زده اند.»

وی از مردم خواست تا بدون هراس به پای صندوق های رای رفته و سرنوشت شان را رقم بزنند و نگذارند، «دشمن» با توطئه های مختلف مانع رفتن آنان به پای صندوق های رای شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر