زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در حملات روز انتخابات ۴۶ تن کشته و ۲۴۰ تن مجروح اند

در حملات روز انتخابات ۴۶ تن کشته و ۲۴۰ تن مجروح اند

author avatar
20 Oct 2018 - 20:27
در حملات روز انتخابات ۴۶ تن کشته و ۲۴۰ تن مجروح اند
author avatar
20 Oct 2018 - 20:27

کابل ( پژواک، ۲۸ ميزان ۹۷): درجريان انتخابات ولسی جرگه، امروز در سراسر کشور رويداد های ناامنی رخ داده اند که در پی آن ۴۶ تن کشته و ۲۴۰ تن ديگر زخمی شدند.

بدون ولايت های کندهار و غزنی، در ۳۲ ولايت کشور انتخابات ولسی جرگه راه اندازی شده که نيروهای امنيتی، تدابير شديد امنيتی را درمورد اتخاذ کرده بودند.

اين درحاليست که طالبان مسلح، برای جلوگيری از تدوير انتخابات و مامورين موظف در تامين امنيت اين روند هوشدار داده بودند.

صبح امروزبعد از  راه اندازی انتخابات درمناطق مختلف شهرکابل انفجارهای کوچک رخ داد که طی آن برخی افراد مجروح شدند، بعد از شام در مربوطات حوزه هفدهم حمله انتحاری صورت گرفت که منتج به کشته شدن ۱۵ و جراحات ۲۰ تن ديگرگرديد.

همچنان از ولايت های پکتيا، خوست، ننگرهار، کنر، نورستان، کاپيسا، پروان، هرات، کندز، زابل، هلمند، بغلان، بدخشان، نيمروز، فراه و برخی ولايت های ديگر گزارش های ناامنی پخش شده اند.

در نتيجه انفجار منطقه خواجه بغرا مربوط حوزه ۱۵ امنيتی شهرکابل، ۲ تن کشته و هشت تن ديگر مجروح شده اند.

حکيم الله وکيل گذر منطقه متذکره، اين رويداد را تاييد می کند، اما نصرت رحيمی معاون سخنگوی وزارت می گويد که انفجار صورت گرفته اما تلفات در پی ندارد.

ازطرف ديگر ساکنين حوزه هفدهم شهرکابل می گويند که در مسجد حضرت علی واقع شهرک وحدت نيز انفجار رخ داده است که تلفات و جراحات نيز در پی دارد، اما رحيمی می گويد که انفجار تلفات درپی نداشت.

همچنان در منطقه لب جر مر بوطات ناحيه يازدهم شهرکابل نيز انفجار رخ داده، که منتج به جراحات يک دختر شد، از طرف ديگر در مربوطات حوزه چهارم، نهم و دوازدهم نيز انفجارات صورت گرفته،اما تلفات و جراحات در پی نداشت.

نصرت صميمی معاون سخنگوی وزارت امورخارجه می گويد که صبح امروز د ر ليسه نسوان احمدشاه بابا مينه انفجار صورت گرفته، اما خساره در پی نداشت.

ازجانب ديگر مسؤولين محلی می گويند که در مناطق مختلف شهرکندز، به سبب اصابت مرمی های هاوان، دو تن کشته شده و ۳۸ تن ديگر مجروح اند.

مرضيه يفتلی رييس شفاخانه حوزوی کندز، به آژانس خبری پژواک گفت که تاکنون ۳۸ زخمی که زنان و اطفال هم در آن شامل استند و دو جسد به شفاخانه انتقال شده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر