زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“دو مورد خشونت عليه خبرنگاران در روز انتخابات ثبت شده است”

“دو مورد خشونت عليه خبرنگاران در روز انتخابات ثبت شده است”

author avatar
20 Oct 2018 - 22:58
“دو مورد خشونت عليه خبرنگاران در روز انتخابات ثبت شده است”
author avatar
20 Oct 2018 - 22:58

 کابل (پژواک، ٢٨ميزان ٩٧): يک نهاد حامى رسانه ها از ثبت دو مورد خشونت عليه خبرنگاران در روز انتخابات خبر داده، ميگويد که خبرنگاران و رسانه های کشور با توجه به اصول مسلکی، پروسۀ رايدهى را مورد پوشش قرار دادند.
درخبرنامۀ کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان که به آژانس خبرى پژواک رسيده، گفته شده که با توجه به مشکلات موجود در کشور و پروسه بسا بزرگی مانند انتخابات، پوشش خبری و گزارش دهی این پروسه در سرتاسر کشور امروز در کُل به گونه خوب انجام گردید.

خبرنامه افزود که در جریان روز، کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان با تمام دفاتر خویش در زون ها و نیز همکاران ولایتی در تمام ولایت های کشور در تماس بود و لحظه به لحظه وضعیت اطلاع رسانی، آزادی بیان و خبرنگاران بررسی میگردید.

در ادامه خاطرنشان گرديده که با وجود حملات مخالفان مسلح دولت بالای بعضی سایت های انتخاباتی در ولایت های مختلف که متاسفانه زیان های مالی و جانی را نیز در پی داشت، مردم به گونۀ گسترده در این روند حضور یافتند و از حق رای خویش استفاده نمودند.

اين کميته گفت: "لله الحمد، رویداد بسیارجدی و مشکل بزرگی در این روند برای خبرنگاران پیش نیامد و خبرنگاران و رسانه های کشور نیز با توجه به اصول مسلکی و خیلی خوب، این روز را مورد پوشش قراردادند."

 

اين نهاد حامى رسانه ها؛ اما خاطرنشان ميکند که تنها دو مورد خشونت علیه خبرنگاران در جریان روز ثبت گردیده است.

 

برپايه معلومات منبع ، در رویداد نخست یک خبرنگار توسط یک نامزد در ولایت کاپیسا ربوده شد، درحالیکه وی بی نظمی ها را در محل رای دهی فلمبرداری می کرد، که بعداً در نتیجه تلاش کمیته دو باره رها گردید.

همچنان يافته هاى اين کميته نشان ميدهد که در رویداد دوم، یکی از نامزدان یک خبرنگار را پس از آن مورد تهدید قرارداد که از تقلب کاری به نفع یک کاندید مشخص مستند سازی میکرد.

در پايان خبرنامه گفته شده که تلاش کمیته همچنان برای مصئونیت خبرنگاران ادامه خواهد داشت و نیز مشکلاتی که در پیوند به برخوردهای نادرست با خبرنگاران گزارش دهی میشوند، به جدیت تعقیب خواهند شد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر