زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمیسیون شکایات: پیامدهای ناگوار انتخابات به عهدۀ کمیسیون مستقل انتخابات می باشد

کمیسیون شکایات: پیامدهای ناگوار انتخابات به عهدۀ کمیسیون مستقل انتخابات می باشد

author avatar
20 Oct 2018 - 18:01
کمیسیون شکایات: پیامدهای ناگوار انتخابات به عهدۀ کمیسیون مستقل انتخابات می باشد
author avatar
20 Oct 2018 - 18:01

کابل(پژواک، ۲۸ میزان ۹۷): کمیسیون شکایات انتخاباتی، با نگرانی از بروز مشکلات تخنیکی در روند رای دهی، هشدار می دهد که ادامۀ این وضعیت، شفافیت و عدالت انتخابات را زیر سوال می برد و مسئولیت بعدی به دوش کمیسیون انتخابات می باشد.

علیرضا روحانی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی، امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که معلومات و ارزیابی های ابتدایی کمیسیون شکایات انتخاباتی نشان می دهد که کوتاهی ها، کاستی ها و بی نظمی های زیاد در مدیریت پروسه رای دهی وجود داشته است و این وضعیت می تواند شفافیت و عدالت انتخابات را به صورت جدی به خطر اندازد.

وی افزود که معلومات متعددی که از دفاتر ولایتی و نمایندگان کمیسیون شکایات در مراکز رای دهی و سایر منابع مختلف به این کمیسیون رسیده است، بیانگر آن است که در شمار زیادی از مراکز و محلات، رای دهی تاکنون (٣:٣٠ عصر) باز و فعال نشده است.

موصوف، با اشاره به فعال شدن شمار زیادى از مراکز و محلات رای دهی، گفت که در تعدادی از مراکز رای دهی دیگر، مواد لازم انتخاباتی به صورت کُلی و یا جزئی به موقع در دسترس کارمندان کمیسیون انتخابات قرار نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که در برخی مراکز، دستگاه های بایومتریک با مشکل مواجه بوده و به موقع فعال نگردیده است و در برخی مراکز دیگر، از حضور ناظرین ممانعت به عمل آمده و یا با برخی تهدیدات مواجه گردیده اند.

به گفته وی، در برخی مراکز به نماینده کمیسیون شکایات انتخاباتی، امکان حضور فراهم نگردیده و یا اوراق لازم در اختیار آن ها قرار داده نشده است.

روحانی گفت: «ما از آغاز بروز مشکلات در روند رای دهی، به طرق مختلف نگرانی های خود را نسبت به وضعیت مدیریت پروسه رای دهی اعلان داشتیم و از کمیسیون انتخابات جداً خواستار رفع مشکلات به وجود آمده در وقت مناسب آن شدیم؛ اما متاسفانه تاکنون بسیاری از مشکلات هنوز رفع نگردیده و باعث تداوم نگرانى های جدی ما گردیده است.»

وی افزود که این کمیسیون، نگرانی خویش را از وضعیت موجود در روند رای دهی ابراز داشته و کمیسیون انتخابات را مکلف به اتخاذ تدابیر قانونی و موثر برای رفع نگرانی های موجود می داند.

به گفته او، عدم رسیدگی به این کاستی ها و مشکلات، شفافیت و عدالت انتخاباتی را زیر سوال می برد و در صورت تداوم این وضعیت که تخلفات احتمالی و ضیاع حقوق مسلم شهروندان را در پی خواهد داشت، مسئولیت آن به عهده کمیسیون انتخابات می باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر