زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ناظرين: اجمل گلاب نامزد ولسى جرگه پول نظارت ما را نمى پردازد

ناظرين: اجمل گلاب نامزد ولسى جرگه پول نظارت ما را نمى پردازد

author avatar
21 Oct 2018 - 17:03
ناظرين: اجمل گلاب نامزد ولسى جرگه پول نظارت ما را نمى پردازد
author avatar
21 Oct 2018 - 17:03

کابل(پژواک، ۲۹میزان ۹۷): ده ها تنى که خود را ناظرين اجمل گلاب نامزد ولسى جرگه از کابل معرفى مى کنند، مدعى اند که اين نامزد. پول نظارت آنها را نمى پردازد.  

تمیم يک تن از اين ناظرين که در ميان حدود ٥٠ تن در مقابل دفتر مرکز مطالعات بين المللى در کارته سوم شهر کابل صحبت مى کرد، گفت که دفتر يادشده مربوط به اجمل گلاب است و از طريق همين دفتر با شمارى از افراد قرارداد نظارت از انتخابات را امضا کرده است.

او کاپى شماری از قراردادهای یادشده را به پژواک داده که در آن آمده است: «مرکز مطالعات روابط بین المللی، به منظور شفافیت و جلوگیری از تقلب های انتخاباتی در روز انتخابات با... به حیث ناظر قرار داد نموده و در بدل این خدمات و پس از بر آورده ساختن شرایط از قبل ذکر شده، اداره براى شان تضمین می نماید که یک عدد موبایل و مبلغ پنج هزار افغانی اعطا خواهد نمود؛ اما در صورت عدم بر آورده ساختن شرایط شخص مذکور، مستحق چیزی شناخته نمی شود.»    

به گفته او ناظرين مطابق وعده اى که با اجمل گلاب داشتند، ديروز از روند رايدهى در مراکز مختلف نظارت کردند و به گلاب راى نيز دادند؛ اما اکنون به آنها پول و موبايل را نمى دهد.   

تميم گفت: «این شخص حاضر نیست، پول و موبايل ما را پرداخت کند. برای ما می گوید که فردا بیایيد نیم پول تان را می دهیم.»

اين در حالى است که هنوز هم در برخى مراکز، پروسه رايدهى جريان دارد.

یما یکی دیگر از معترضین نیز گفت که به حيث ناظر گلاب، از ساعت شش صبح تا ۱۲ شب در لیسه محمود هوتکی از روند انتخابات نظارت کرده است؛ اما نامزد يادشده حاضر نیست که پول و موبایل تعهد شده را به او بدهد.

او گفت: «حالا که آمده ایم برای ما می گوید که پول نیست، بروید پس از اعلام نتایح بیایيد؛ ما برای یک روز استخدام شده بودیم و باید پول ما را امروز پرداخت کند.»

او افزود اسنادى به دست دارد که کارش را صادقانه و مطابق قرارداد انجام داده و به اجمل گلاب راى داده اند.

به گفته او هیچ دلیلی وجود ندارد که گلاب، پول ناظرين را پرداخت نکند.

وی در مورد اینکه قرارداد با مرکز مطالعات بین المللی امضا کرده اند و چه ربطى با اجمل گلاب دارد؟ گفت که این مرکز از اجمل گلاب است و به خاطرى که مشکل قانونی ایجاد نکند، قراردادهاى ناظرين از طریق این مرکز امضا شده است. 

محمد امیر یک تن دیگر از ناظرین گفت: «اجمل گلاب مطابق تفاهمنامه، باید يکروز پس از انتخابات پول ما را پرداخت می کرد، حالا شمارش آرا و نتایج نهایی را بهانه کرده و پول ما رانمی دهد.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر