زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمیسیون مستقل انتخابات: ۴۵ درصد افراد واجد شرایط در پروسۀ رای دهی اشتراک کردند

کمیسیون مستقل انتخابات: ۴۵ درصد افراد واجد شرایط در پروسۀ رای دهی اشتراک کردند

author avatar
21 Oct 2018 - 20:23
کمیسیون مستقل انتخابات: ۴۵ درصد افراد واجد شرایط در پروسۀ رای دهی اشتراک کردند
author avatar
21 Oct 2018 - 20:23

کابل (پژواک ٢٩ میزان ٩٧): کميسیون مستقل انتخابات می گوید که حدود چهار میلیون تن در انتخابات ولسی جرگه اشتراک کردند که ۶۷ در صد مردان و متباقی آن را زنان تشکیل می دهد.

انتخابات ولسی جرگه، دیروز "۲۸ میزان" برگزار شد؛ اما در برخی مراکز راهی دهی پروسه انتخابات امروز نيز صورت گرفت.

عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، شام امروز در یک نشست خبری گفت که روز گذشته بدون آرای بادغیس، کندهار و همچنان ۷۶ مرکز که امروز در آن انتخابات صورت گرفت، حدود چهار میلیون تن رای دادند که ۶۷ در صد مردان و ۳۳ در صد آنها را زنان تشکیل می دهد.

وی افزود:" دیروز و امروز در تمام کشور در ۴۵۷۶ مراکز رای دهی رای داده شده و ۴۵ در صد افراد واجد شرایط در آن اشتراک ورزیدند که نسبت به انتخابات دورۀ گذشته نشانگر اشتراک بیشتر مردم می باشد."

موصوف از احزاب و نهاد های ناظر انتخاباتی خواست که از پروسۀ شمارش آرا در کابل به گونۀ دقیق نظارت کنند؛ زیرا شمارش آرا در کمیسیون جریان دارد.

وی همچنان از رسانه ها خواست، برخی از رسانه های که برای مغشوش کردن اذهان مردم بحث میکند و یا از کلمات نادرست استفاده میکند، از آن دوری نمایند تا این پروسۀ ملی که تمام همشهریان برای نتایج آن انتظار دارند، به هدف خود برسد.

صیاد همچنان از تمام نهاد ناظر و مردم خواست که قبل از اعلام نتایج رسمی کمیسیون، از پيش داورى قبل از وقت جلوگيرى نمایند؛ زیرا باعث مغشوش کردن اذهان و افکار مردم میشود.

رئیس کمیسیون انتخابات همچنان گفت که نتایج که قبل از زمان در رسانه های اجتماعی بخصوص فیسبوک نشر می شود، قابل اعتبار نیست و تنها نتایج اعلان شده از سوی کمیسیون اعتبار دارد.

وی افزود، پس از جمع آوری تمام آرا و شمارى دقيق آن، نتایج انتخابات در آیندۀ نزدیک اعلام خواهد شد.

موصوف گفت، سهل انگاری و تقلب که در پروسۀ انتخابات صورت گرفته، بررسی می شود و با عاملان آن مطابق به قانون برخورد صورت می گیرد.

به گفتۀ او، کمیسیون هر گزارش تقلب که به آنها رسیده، بررسی میکند و در مورد آن فیصلۀ لازم میکند.

او میگوید: "مشکلات که در جریان این روزها به پیش آمده، بررسی مى شود و به او رسیدگی میکند، و در این باره اجراآت لازم انجام میشود، اطمينان میدهیم که رای هیچ کس ضایع نه خواهد شد و به کسی سپرده میشود که برایش استفاده شده باشد. از طریق آرای پاک نامزدان به پارلمان راه پیدا خواهند کرد که مردم برایش رای داده باشد."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر