زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نامزدان معترض: انتخابات در ولسوالی دره نور را نمی پذیریم

نامزدان معترض: انتخابات در ولسوالی دره نور را نمی پذیریم

author avatar
23 Oct 2018 - 20:15
نامزدان معترض: انتخابات در ولسوالی دره نور را نمی پذیریم
author avatar
23 Oct 2018 - 20:15

جلال آباد ( پژواک،اول عقرب ۹۷): شماری نامزدان معترض در ننگرهار می گویند که در ولسوالی دره  نور این ولایت، برخی زورمندان با استفاده از تفنگ مردم را به رای دادن برای آنان مجبور نموده اند و انتخابات دراین جا برای شان قابل قبول نیست.

آنها می گویند که ويدیو، شواهد و اسناد ديگر را در اختیار دارند که افراد مسلح مربوط به نامزدان مشخص، مردم را مجبور می سازند تا برای آنها رای دهند و حتی دستگاه های بایومتریک را نیز شکستانده اند.

ضابط امیرمحمد دره نوری و ملک قیس نورآغا ملکزی دو نامزد معترض اند که درجریان یک کنفرانس خبری ویدیوها را در این مورد به رسانه ها نشان داده که طی آن شمار زیاد مردم بدون شفافیت  رای می دهند.

امیرمحمد دره نوری کاندید معترض گفت که در ولسوالی دره نور، برخی نامزدان با استفاده از اسلحه تقلب کرده  و مردم را مجبور ساخته تا برای شان رای دهند.

نامبرده می گوید که افراد مسلح منسوب به آنها، در مراکز مختلف دستگاه های بایومتریک را شکستانده و مردم را مورد ضرب و شتم نیز قرار داده اند.

نورآغا ملکزی کاندید معترض دیگر گفت که آنها اسناد، شواهد و ويدیوها بدست دارند که حامیان نامزدان مشخص، مردم را به رای دادن اجباری مجبور می ساختند.

موصوف علاوه می کند که تمام اسناد  و ويدیوها را با کمیسیون شکایت های انتخاباتی شریک نموده و خواهان ابطال اعلان نتایج انتخابات در ولسوالی دره نور شده است.

همچنان درجریان کنفرانس متذکره، برخی متنفذین قومی و اهالی منطقه نیز سخنرانی کردند و شاکی بودند که درآن جا انتخابات شفاف برگزارنشده و باید دوباره راه اندازی شود.

سید ولی ۵۵ ساله می گوید: ((درآن جا زورمندان برایم می گفتند که چگونه دراین قریه زندگی خواهی کرد، ترا نمی گزاریم مجبور شدم تا برای وی رای دهم.))

ازجانب دیگر کميسیون شکایات های انتخاباتی در ننگرهار می گوید که برخی نامزدان بعد از کسب معلومات درمورد آرای شان، راجع به عدم مشروعیت انتخابات تبلیغات را سر داده اند و از این طریق می خواهند تا اذهان مردم را مشوش سازند.

شکیب کامجو رییس این کمیسیون، به آژانس خبری پژواک گفت، درصورتیکه افراد متذکره درحقیقت این مشکل را درک کرده و شاکی باشند؛ چرا در روز انتخابات و یا فردا آن کنفرانس تدویر نکردند.

به قول موصوف، درننگرهار نزد آنها ۷۰۰ شکایت ثبت شده، در باره ولسوالی دره نور نیز شکایات موجود اند؛ اما درمورد این که شکایت های نامزدان متذکره نزد آنها وجود دارد یا خیر، می گوید که به اساس قانون آنها هویت کس را افشا کرده نمی تواند.

کامجو اطمینان سپرد که همه شکایات بررسی می گردند و مطابق قانون به آن رسیدگی می شود.

شایان ذکراست که شنبه گذشته بدون کندهار وغزنی در سراسر کشور انتخابات ولسی جرگه راه اندازی شد؛ اما تا حدی زیاد درمورد این انتخابات شکایات موجود اند.

به شمول ننگرهار در شماری زیاد ولایت ها، اسامی مردم درکتاب های ثبت وجود نداشت و بیش از نیم مردم دوباره به منازل شان برگشتند.

همچنان پيرامون دستگاه های بايومتریک نیز شکایات وجود داشت، درست فعالیت نمی کرد ممکن  کارمندان  طرز استفاده آن را نمی دانستند و در برخی محلات از ابتدا روند انتخابات، اوراق رایدهی موجود نبود.

Visits: 3

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر