زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در سمنگان و سرپل نشست هاى تحت عنوان اجماع ملى زنان افغانستان برگزار شد

در سمنگان و سرپل نشست هاى تحت عنوان اجماع ملى زنان افغانستان برگزار شد

author avatar
30 Oct 2018 - 16:37
در سمنگان و سرپل نشست هاى تحت عنوان اجماع ملى زنان افغانستان برگزار شد
author avatar
30 Oct 2018 - 16:37

ايبک و سرپل(پژواک، ٨ عقرب ٩٧): در ولايت هاى سمنگان و سرپل، نشست هاى تحت عنوان اجماع ملى زنان افغانستان با شعار «جنگ بس است» برگزار شد و اشتراک کننده گان بر صلح ميان طرف هاى درگير در کشور تاکيد کردند.

اين برنامه ها از سوى دفتر خانم اول کشور در همکاری با شورای عالی صلح، وزارات امور زنان و مقام هاى ولايتى راه اندازى شده است.

به همين مناسبت امروز نشستى در شهر ايبک مرکز ولايت سمنگان به اشتراک حدود ٣٠٠ زن و برخى مقام ها چون دلبر نظری وزیر امور زنان، نادیه صالح مشاور ارشد دفتر خانم اول کشور، برخى اعضای اجرایوی شورای عالی صلح، والى سمنگان و غيره شرکت نموده بودند.

دلبر نظری وزیر امور زنان ضمن تاکيد بر نقش زنان در ايجاد صلح در کشور، گفت که صلح نياز از هر مرد و زن افغان است و تمام مردم افغانستان بايد براى تامين صلح تلاش کنند.

وزیر امور زنان گفت، زنان افغان در همه عرصه های زندگی سهم فعال دارند و مى توانند در آوردن صلح نيز سهم فعال داشته باشند.

صدیقه بلخی عضو اجرايیوی شورای عالی صلح با تصریح این که اسلام دین صلح و آشتی است، گفت:« ما باید به جنگ‌های داخلی خاتمه دهیم، چون شوهر، پسر و برادر ما در این جنگ‌ها کشته می‌شوند.»

خانم بلخی در صحبت های خود از زنان خواست که صلح از خانوده های شان را آغاز کنند و زنان بر مردان خانواده های شان فشار وارد کنند تا از جنگ دست بکشند وصلح کنند.

عبداللطیف ابراهیمی والی سمنگان نيز گفت که زنان مى توانند براى آوردن صلح در کشور نقش مهم داشته باشند.  

او ازعلماى کرام، اعضای شورای ولایتی و ساير بزرگان اين ولايت به شمول زنان خواست تا طرح هاى شان را براى تامين صلح و تامين امنيت در کشور با مراجع ذيربط شريک سازند.

به همين ترتيب، همچو برنامه امروز در ولايت سرپل نيز برگزار شده بود.

سخنرانان در این محفل نقش زنان را در آوردن صلح موثر و برجسته دانسته تاکید کردند که باید نقش زنان در گفتگوهای صلح به صورت برجسته مد نظر باشد.

مولوی نقیب الله رییس کمیته صلح ولایتی سرپل در این محفل گفت که دو طرف جنگ‌ در دامان زنان پرورش یافته و می تواند که تلاش های زنان براى صلح به موفقیت انجامد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر