زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: در عرصه تکنالوجی اطلاعات ۲،۳ میلیارد دالر سرمایه گذاری شده است

عبدالله: در عرصه تکنالوجی اطلاعات ۲،۳ میلیارد دالر سرمایه گذاری شده است

author avatar
30 Oct 2018 - 18:22
عبدالله: در عرصه تکنالوجی اطلاعات ۲،۳ میلیارد دالر سرمایه گذاری شده است
author avatar
30 Oct 2018 - 18:22

 کابل (پژواک، ۸ عقرب ۹۷): داکترعبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که درعرصه اطلاعات و روابط تکنالوژی در افغانستان ۲،۳ میلیارد دالر سرمایه گزاری شده است.

فریدون خوځون معاون سخنگوی ریاست اجرایی، به تاریخ ۸ عقرب، به آژانس خبری پژواک گفت که داکترعبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت دیروز در شهر دوبی امارات متحده عرب، در کنفرانس بین المللی مخابرات سخنرانی کرد.

رییس اجرایی گفت که افغانستان در عرصه اطلاعات و ارتباط، از سال ۲۰۰۱ پیشرفت های غیرقابل مقایسه را داشته است.

 موصوف علاوه کرد که تا جون سال پار، رقم مشتریان شبکه های مخابراتی در افغانستان به ۲۱،۳ میلیون تن بالغ می شد و حدود ۹،۷ میلیون تن از انترنیت استفاده می کردند که طی یک دهه گذشته دست آورد قابل ملاحظه محسوب می شود.

به قول عبدالله، درعرصه تکنالوجی اطلاعات و ارتباطات، در افغانستان ۲،۳ میلیارد دالر سرمایه گذاری شده است.

موصوف گفت، اکنون در افغانستان ۱۱۳ کانال/ چينل تلویزیونی و ۳۱۰ رادیو ایف ایم فعالیت دارند، درحالی که افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی فقط یک رادیو و یک تلویزیون ملی داشت.

 رییس اجرایی گفت افغانستان منحیث عضو انجمن جهانی مخابرات، از مقاصد و اهداف سازمان ملل متحد، به طور کامل پشتیبانی می کند و معتهد است که تحت چتر اهداف انکشافی متداوم، خدمات معیاری اطلاعات و ارتباطات تکنالوجی را برای هموطنان عرضه نماید.

رییس اجرایی کشور گفت که پروژه اتصال دیجیتال افغانستان، از طریق فایبر نوری با چين، آسیایی مرکزی و اروپا آغازشده است و دراین عرصه پیشرفت ها صورت گرفته؛ اما به قول وی که افغانستان پیش از این، از طریق فایبر نوری با ایران، پاکستان، ترکمنستان، ازبکستان و تاجکستان وصل شده است.

 موصوف افزود، دولت افغانستان پروژه فایبر نوری که ۴۵۰۰ کیلومتر طول دارد، به ۲۵ ولایت تمدید نموده که برای ۹۰ درصد هموطنان تسهیلات اتصال با انترنیت را فراهم می سازد.

کنفرانس انجمن جهانی مخابرات، بعد ازهرچهار سال برگزارمی شود، این انجمن در سال ۱۸۶۵ میلادی تاسیس شده است که افغانستان در سال ۱۹۲۸ عضویت آن را کسب کرد.

درکنفرانس متذکره، وزیرمخابرات افغانستان نیز اشتراک ورزیده است.

فریدون خوځون همچنان گفت که داکترعبدالله حین دیدار با سرمایه گذاران و تاجران افغان مستقر در دوبی، تصریح کرده که حمایت از آنها در ارجحیت حکومت قرار دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر