زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

​دفتر ساحوی کمیسیون شکایات آرای شش ولسوالی هرات را قرنطین اعلام کرد

​دفتر ساحوی کمیسیون شکایات آرای شش ولسوالی هرات را قرنطین اعلام کرد

author avatar
30 Oct 2018 - 17:47
​دفتر ساحوی کمیسیون شکایات آرای شش ولسوالی هرات را قرنطین اعلام کرد
author avatar
30 Oct 2018 - 17:47

هرات(پژواک، ٨ عقرب ٩٧): دفتر ساحوی کمیسیون شکایات انتخاباتی با اعلام قرنطین آرای ١٨ مرکز رای دهی به شمول ٦  ولسوالی هرات می گوید که اگر اسنادی مبنی بر تلقب مشاهده شود، امکان باطل شدن آن وجود دارد.

کمیسیون شکایات انتخاباتی آرای ولسوالی‌ های شیندند، رباط سنگی، کشک کهنه، چشت شریف، زاول و ادرسکن را به گونه کامل قرنطین اعلام کرده است.

امیر محمد مظفر کمیشنر دفتر ساحوی کمیسیون شکایات انتخاباتی، به آژانس خبری پژواک گفت که با قرنطین این آرا اگر اسنادی مبنی بر تلقب مشاهده شود، امکان باطل شدن آن وجود دارد.

به گفته او، به خاطر جداسازی آرای پاک از ناپاک، این آرا با حضورداشت ناظران انتخابات تفتیش و دوباره بازشماری می گردد.

از سویی هم مسوولان کمیسیون انتخابات در هرات می گویند که در گام نخست آرای مراکز رای دهی در لیسه مهری، لیسه ملکه جلالی، لیسه پل رنگینه و مسجد چهار یار کبار، امروز با حضورداشت ناظران انتخاباتی، احزاب و فعالان مدنی تفتیش صورت خواهد گرفت.

احمدشاه قانونی رییس دفتر ساحوی کمیسیون مستقل انتخابات در هرات گفت در مراکز و مکان های که از موجودیت تخلف، تخطی و مشکلات تخنیکی در کمیسیون شکایت انتخاباتی شکایت درج شده باشد، تفتیش و بازشماری صورت می گیرد.

با این حال مسوولان دفتر تیفا در هرات از مسوولان کمیسیون شکایات انتخاباتی می خواهند که با تلاش های جدی آرای پاک را از ناپاک جدا کنند.

شهیر احمدیار نماینده نهاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) گفت که با بازشماری آرا و تفتیش احتمال این وجود دارد که لست  ابتدایی نامزدان انتخابات ولسی جرگه با تاخیر اعلام شود. 

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر