زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“برای شرکت افغانستان در نشست مسکو تصمیم نهایی اتخاذ نشده است”

“برای شرکت افغانستان در نشست مسکو تصمیم نهایی اتخاذ نشده است”

author avatar
3 Nov 2018 - 14:52
“برای شرکت افغانستان در نشست مسکو تصمیم نهایی اتخاذ نشده است”
author avatar
3 Nov 2018 - 14:52

کابل(پژواک، ۱۲ عقرب ۹۷): وزارت خارجه افغانستان می گوید که گفتگو­ها به خاطر شرکت در نشست مسکو جریان دارد و تصمیم نهایی اتخاذ نشده است؛ اما افرادی که خارج از چارچوب دولت شرکت می کنند، استقلالیت خود را دارند.

صبغت الله احمدی سخنگوی وزارت امورخارجه، به آژانس خبری پژواک گفت که مذاکرات به خاطر شرکت نماینده حکومت افغاستان به مسکو، جریان دارد.

موصوف با تاکید افزود: «مذاکرات ما ادامه دارد و روی یک نتیجه کار می کنیم، ولی مشخص در مورد چگونگی نشست ما به توافق نرسیده ایم و گفت­گوها جریان دارد.»

وی گفت که برگزاری نشست بدون شرکت و عدم مالکیت حکومت افغانستان، اثر گذار نخواهد بود.

او با اشاره به شرکت شماری از سیاست­مداران افغان در نشست مسکو، گفت که حکومت افغانستان در مورد شرکت و عدم شرکت سیاست­مداران مسئولیت ندارد، آنان شخصیت های با نفوذ هستند و به همین دلیل دعوت شده اند.

در همین حال، برخی رسانه ها گزارش کرده اند که روسیه، هشت سیاست­مدار افغان را به منظور شرکت در نشست مسکو به خاطر مذاکره با طالبان دعوت کرده‌ است، که در آن حامد کرزی و عطا محمد نور نیز شامل اند.

دفتر مطبوعاتی حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان گفته است که کرزی، به خاطری در اجلاس مسکو سهم می ‌گیرد تا هیچ صحبت صلح با طالبان از توجه دور نماند.

اما در مورد شرکت عطا محمد نور والی اسبق ولایت بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی برای نشست مسکو، آژانس خبری پژواک با تلاش های مکرر موفق به ارتباط نشد.

درعين حال، ماریا زاخارووا (Maria Zakharova) سخنگوی وزارت خارجه روسیه؛ هفته گذشته با اشاره به اینکه تاریخ و ليست اشتراک کنندگان نشست مسکو در حال نهایی شدن است، اظهار امیدواری کرده است که جزئیات کنفرانس در روزهای نزدیک روشن شود.

روسیه در ماه اگست، برگزاری یک کنفرانس چند جانبه را برای صلح افغانستان پيشنهاد کرد که در آن نمایندگان ۱۲ کشور و طالبان فراخوانده شده بودند و این جلسه قرار بود که در ماه سپتمبر برگزار شود؛ اما بعد از آن به تأخیر افتاد، که رئیس جمهور محمد اشرف غنی گفت هر نوع مذاکره با طالبان، باید به رهبری حکومت افغانستان صورت بگیرد.

قابل ذکر است که چگونگی نقش پاکستان و جایگاه طالبان، دعوت نماینده گان کشورها و مدیریت نشست. از سوی حکومت افغانستان، از موضوعات مهمی است که برگزاری این نشست را به تاخیر انداخته است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر