زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«بازگشایی دوباره صندوق حمایت از خبرنگاران از سوی رییس جمهور نمایشی بوده است»

«بازگشایی دوباره صندوق حمایت از خبرنگاران از سوی رییس جمهور نمایشی بوده است»

author avatar
4 Nov 2018 - 16:04
«بازگشایی دوباره صندوق حمایت از خبرنگاران از سوی رییس جمهور نمایشی بوده است»
author avatar
4 Nov 2018 - 16:04

کابل(پژواک، ۱٣عقرب ۹۷): مسئولان صندوق حمایت از ژورنالیستان، بازگشایی دوباره صندوق را از سوی رییس جمهور نمایشی دانسته می گویند که تاهنوز پول وعده شده واریز نگرديده است.

میرعلی اصغر اکبر زاده رییس دارالانشای صندوق حمایت از ژورنالیستان، امروز در یک نشست خبری، با انتقاد از رییس جمهور، وزارت مالیه و برخی شخصیت های دیگر که برای بارور شدن صندوق تعهد مالی کرده بودند، تاکنون یک افغانی هم نپرداخته اند.

صندوق حمایت از ژورنالیستان در٢٤ میزان سال روان، با تعهد پنج میلیون افغانی شخصی رییس جمهور و ده میلیون افغانی از بودجه حکومت، برای بار دوم بازگشایی شد.

بر اساس گزارش ها، صندوق حمایت از ژورنالیستان در ١٥ جدی ١٣٩٣ ایجاد شد؛ اما به دلیل نبود امکانات مالی فعالیت نداشت و در  زمان گشایش این صندوق (چهارسال قبل) گفته شده بود که بیش از یک میلیون افغانی در آن جمع شده است.

رییس دارالانشای صندوق حمایت از ژورنالیستان افزود در صورتی که پول های وعده شده به صندوق واریز شود، صندوق آماده است که برنامه های کمکی خود را برای بازمانده گان خانواده های ژورنالیستانی که در رویدادهای مختلف کشته و یا زخمی شده اند، آغاز کند.

بر پایه معلومات وی، در این صندوق عطا محمد نور والی پیشین بلخ پنج میلیون افغانی، جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری ٥٨٠ هزار افغانی، نورالله داوودزی ٣٠٠ هزار افغانی، محمد یونس نواندیش شاروال اسبق کابل، گلاب منگل والی پیشین ننگرهار و سمین غزل حسن زاده معین پيشين نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ هر یک ده- ده هزار افغانی، و انارکلی هنریار عضو مشرانو جرگه ۲۵ هزار افغانی پرداخت کرده اند؛ اما عزیزی بانک که ۱۵۰ هزار افغانی و خاطره اسحق زی عضو شورای ولایتی کابل که ١٠٠ هزار افغانی وعده کرده بودند، تاهنوز نپرداخته اند.

اکبری همچنان از ژورنالیستان خواست برای اینکه بیمه این صندوق شوند و از خدمات آن مستفید شوند، باید فورم عضویت را به دست آورده و ماهانه مبلغ ۱۰۰ افغانی را به حیث حق العضویت تحویل این صندوق نمایند.

محمد آصف وردک رییس صندوق یادشده در این نشست گفت که صندوق ژورنالیستان، سرتاسری و برای خبرنگاران تمام افغانستان است، نه حزبی و نه هم سمتی می باشد.

وی افزود: «این بار وظیفه خود خبرنگاران است تا از صندوق حمایت کنند و نگذارند پول های شان را کسی غارت کند.»

موصوف خود را در برابر حسابدهی این صندوق مسئول دانسته گفت که متعهد است که یک افغانی این صندوق را حسابدهی نمايد.

سیده مژگان مصطفوی معین مالی، اداری و توریزم وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که در همه دنیا هنرمندان، سینماگران و خبرنگاران چنین صندوق های حمایتی دارند که توسط حکومت حمایت می شوند.

وی از حکومت خواست تا حق تقاعد ژورنالیستان رسانه های خصوصی را هم در نظر داشته باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر