زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مشرانوجرگه، خواهان جبران خساره آتشسوزى به تاجران جاده نادر پشتون شد

مشرانوجرگه، خواهان جبران خساره آتشسوزى به تاجران جاده نادر پشتون شد

author avatar
4 Nov 2018 - 15:41
مشرانوجرگه، خواهان جبران خساره آتشسوزى به تاجران جاده نادر پشتون شد
author avatar
4 Nov 2018 - 15:41

کابل (پژواک، ١٣عقرب٩٧): برخى اعضاى مشرانوجرگه مى گويند در آتشسوزى جاده نادر پشتون شهرکابل، ميلياردها افغانى به تجار ضرر وارد شده و بايد حکومت، زمينۀ قرضه دهى با شرايط سهل را براى آنان مساعد کند.

این آتشسوزی، شام دهم عقرب در مارکیت خیرخواه در مربوطات ناحیه دوم شهر کابل رخ داد و بعدا به مارکیت های اتفاق، زرنگار و کابل الکتریک نيز سرایت کرد.

مصطفی ظاهر نماینده مردم در مشرانوجرگه، در نشست امروز با اشاره به اين آتشسوزی گفت که صدها دکاندار و تاجر، دار و ندار خود را از دست داده اند و باید حکومت افغانستان زمینۀ قرضه دهی سهل را برای آنان فراهم کند.

به گفته او در اين رویداد، بیش از ۵۵۰ دکان به گونه مکمل و حدود ۵۰۰ دکان، قسماً حریق گردیده و صدها میلیارد افغانی به تاجران و دکانداران ضرر وارد شده است.

طیبه زاهدی عضو دیگر این جرگه، اطفائيه را در خاموش کردن اين آتش ناکام خواند و خواهان جبران خساره به تاجران متضرر شده در اين حادثه گرديد.  

عبدالله قرلق نماینده مردم کندز در این جرگه گفت که آتشسوزی در جاده نادر پشتون، نیاز به بررسی همه جانبه دارد؛ زیرا به گفتۀ او در این رویداد خسارات هنگفت مالی به تجار وارد شده است.

وی نیز خواهان قرضه دهى با شرايط سهل به تاجران متضرر شد و گفت: «وظیفۀ حکومت است تا دست تجارى را که متضرر شده بگیرد، اگر سهولت ها فراهم نشود، سبب فرار سرمایه از کشور خواهد شد، تجار به کمک نیاز دارند، تمام دار و ندار شان از بین رفته است.»

محمد آصف صدیقی نایب دوم مشرانوجرگه که ریاست نشست امروز این جرگه را برعهده داشت، خواهان بررسی چگونگى این آتشسوزی شد و گفت که جزء مکلفیت های حکومت است تا به متضررین رسیده گی کند.

صدیقی گفت که اداره اطفائیه باید با وسایلى که نیاز دارد مجهز شود تا بتوانند به زودترین فرصت آتش را مهار کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر