زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

منبع: هيئت شورای عالی صلح در نشست مسکو اشتراک می ورزد

منبع: هيئت شورای عالی صلح در نشست مسکو اشتراک می ورزد

author avatar
4 Nov 2018 - 14:23
منبع: هيئت شورای عالی صلح در نشست مسکو اشتراک می ورزد
author avatar
4 Nov 2018 - 14:23

کابل (پژواک، ۱۳عقرب ۹۷): منابع حکومتی می گویند که هيئت شورای صلح، در نشست مسکو پيرامون صلح افغانستان اشتراک خواهد ورزید.

قرار بود که نشست متذکره به ابتکار روسیه، در تاریخ ۱۳ سنبله سال روان(۴ سپتمبر) برگزار شود؛ اما به سبب مخالفت شدید حکومت افغانستان، به تعلیق درآمد.

صبغت الله احمدی سخنگوی وزارت امورخارجه افغانستان، دیروز به آژانس خبری پژواک گفته بود که بحث ها راجع به اشتراک در نشست مسکو ادامه دارد و تاکنون فیصله نهایی درمورد صورت نگرفته است؛ اما بدون چارچوب دولت، اگر کسى خواهان اشتراک درنشست باشد، آنها استقلالیت دارند.

موصوف افزود: "مذاکرات ما جریان دارد و روی یک نتیجه کارمی کنیم؛ اما درخصوص نوعیت نشست به تفاهم نرسیده ایم و بحث ادامه دارد."

ازجانب دیگر یک منبع باوری، به پژواک اذعان کرده است که درنشست مسکو، صرف هیئت شورای عالی صلح اشتراک می ورزد.

موصوف افزوده است که رییس جمهور دستور داده که کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح، اکرم خپلواک رییس دارالانشا، معاونین شورا هریک اقچون، حبیبه سرابی، حاجی دین محمد و مولوی عطاالرحمن سلیم، باید در ترکیب هيئت شامل باشند.

اما منبع گفت که خلیلی بيرون از کشور است و اکرم خپلواک از اشتراک در کنفرانس متذکره اجتناب ورزیده است؛ امکان قوی وجود دارد که اعضای متباقی شورای عالی صلح، در نشست اشتراک ورزند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفته بود که بدون اشتراک و مالکیت حکومت افغانستان، برگزاری نشست موثر نخواهد بود.

نامبرده با اشاره به اشتراک برخی سیاستمداران افغان دراین نشست گفت که حکومت افغانستان، در مورد اشتراک و عدم اشتراک سیاستمداران متذکره مسئولیت ندارد؛ آنها چهره های شناخته شده اند و بنا براین از آنها دعوت به عمل آمده است.

درعین حال، برخی رسانه ها گزارش داده اند که روسیه از برخی سیاستمداران افغان دعوت به عمل آورده؛ تا دراین نشست اشتراک ورزند که حامد کرزی و عطامحمد نور نیز در آن شامل اند.

دفتر مطبوعاتی حامد کرزی اذعان کرده که کرزی، از این رو درنشست مسکو اشتراک می ورزد؛ تا همه موارد مذاکرات صلح با طالبان در نظر گرفته شوند.

دراین نشست، از طالبان نیز دعوت به عمل آمده و قراراست که هيئت دفتر قطر طالبان، در آن اشتراک ورزد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر