زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ایتلاف ملی بزرگ: به زودی نامزد را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی می کنیم

ایتلاف ملی بزرگ: به زودی نامزد را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی می کنیم

author avatar
8 Nov 2018 - 17:03
ایتلاف ملی بزرگ: به زودی نامزد را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی می کنیم
author avatar
8 Nov 2018 - 17:03

کابل (پژواک، ۱۷ عقرب ۹۷): ایتلاف ملی بزرگ افغانستان می گوید که به اسرع وقت نامزد مورد علاقه خود را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهد کرد که درصورت پیروز شدن؛ افزون بر کرسی ریاست جمهوری، کرسی صدراعظمی را نیز ایجاد خواهد کرد.

این ایتلاف می گوید که در صورت پیروزی در انتخابات، به اساس یک فرمان، کرسی نخست وزیری را ایجاد خواهد کرد و فرمان مشتمل براین خواهد بود که رییس جمهور و صدراعظم هر دو دارای سه، سه معاون خواهد داشت.

قراراست که انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ۳۱ حمل سال ۱۳۹۸ تدویر یابد.

احمدضیا مسعود عضو شورای رهبری ايتلاف بزرگ ملی، امروز درکابل با برخی اعضای این ایتلاف طی نشست مشترک خبری گفت که ایتلاف فهرست آنعده اعضای خود را ترتیب کرده که قصد نامزد شدن برای انتخابات ریاست را دارند.

نامبرده اسامی اشخاص متذکره را یادآوری نکرد اما گفت که این ایتلاف، به زودی از میان افراد شامل لیست، یک تن را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده کشوربرمی گزیند.

احمد ضیا مسعود می گوید: (( با وصف این که در پرتو قانون اساسی کشور، رییس جمهور باید دو معاون داشته باشد، ما سه معاون را برای رییس جمهور و سه معاون را برای نخست وزیر در نظر گرفته ایم و اگردر انتخابات برنده شویم، در مورد یک فرمان را صادرخواهیم کرد تا لویه جرگه تدویرشود و قانون اساسی را تعدیل کند.))

 این ایتلاف در برج اسد سال جاری ایجاد شده است.

جنبش ملی، جمعیت اسلامی، حزب وحدت ملی، جبهه نوین ملی افغانستان و برخی جریان های سیاسی دیگردراین ایتلاف عضویت دارند، اما ملی جبهه چند روز پیش از این ایتلاف خارج شد.

جبهه نوین، عامل عمده خروجش از این ایتلاف را، ایجاد کرسی نخست وزیری و در نظر گرفتن سه معاون برای رییس جمهور، از سوی این ایتلاف عنوان نموده است.

 این درحالیست که برای ترتیب تکت های انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری، میان احزاب و جریان های سیاسی دیگرچانه زنی ادامه دارد.           

 انتخابات ولسی جرگه

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر