زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تفاهم‌نامۀ بازسازی و احیای بند دهلۀ کندهار به امضا رسید

تفاهم‌نامۀ بازسازی و احیای بند دهلۀ کندهار به امضا رسید

author avatar
8 Nov 2018 - 16:33
تفاهم‌نامۀ بازسازی و احیای بند دهلۀ کندهار به امضا رسید
author avatar
8 Nov 2018 - 16:33

کابل (پژواک، ١٧ عقرب ٩٧): در حضورداشت محمد اشرف غنی رئیس جمهور تفاهم‌نامۀ بازسازی و احیای بند دهلۀ کندهار به هزینۀ حدود ۴۰۰ میلیون دالر امریکایی، به امضا رسید.

اين مطلب در خبرنامه اى که از سوى ارگ به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، بيان شده است.

منبع افزوده است که تفاهم‌نامۀ مذکور از سوی محمد همایون قیومی مشاور ارشد رئیس جمهور و سرپرست وزارت مالیه و شبهم چوهدری رئیس بانک جهانی در افغانستان و سمویل تومیوا رئیس بانک انکشاف آسیایی در افغانستان، امروز به امضا رسید.

منبع علاوه کرده است که به تاریخ ۲۰ سپتمبر ۲۰۱۷ بانک انکشاف آسیایی (ADB) با کمپنی های مشترک  FCG  ANZDEC و افغان‌ترین برای تکمیل نمودن دیزاین بلند بردن ارتفاع بند دهلۀ کندهار قرارداد نمود که به تاریخ ۳۱ اگست ۲۰۱۹ اختتام خواهد یافت و هزینۀ آن در حدود ۴۰۰ میلیون دالر امریکایی می باشد که از سوی بانک انکشاف آسیایی و بانک جهانی تمویل می گردد.

منبع مى نويسد، کارهای ساختمانی بند دهلۀ کندهار در چهار مرحله تکمیل می گردد که در مرحله اول کاسۀ بند به ارتفاع ۱۲ متر بلند برده می شود که در نتیجه آن ظرفیت کاسۀ ذخیره آب از ۲۹۸ میلیون متر مکعب آب به ۷۹۸ میلیون متر مکعب آب افزایش می یابد.

منبع خاطر نشان ساخته است که مرحله دوم آن آبیاری و زراعت می‌باشد که نظر به برآورد کمپنی ۲۰ هزار هکتار زمین دیگر تحت آیباری قرار می گیرد، در مرحله سوم آبرسانی شهر کندهار و قریه جات همجوار آن تامین می گردد و در مرحله چهارم تولید برق و توزیع آن به شهر کندهار که نظر به برآورد ابتدایی کمپنی متذکره ٢٤ میگاوات خواهد بود، صورت می گیرد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر