زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

فعالان مدنی: حکومت در تامین امنیت مناطق مرکزی کوتاهی کرده است

فعالان مدنی: حکومت در تامین امنیت مناطق مرکزی کوتاهی کرده است

author avatar
8 Nov 2018 - 16:38
فعالان مدنی: حکومت در تامین امنیت مناطق مرکزی کوتاهی کرده است
author avatar
8 Nov 2018 - 16:38

کابل(پژواک، ۱٧ عقرب ٩٧): شماری از فعالان مدنی، با متهم کردن حکومت به بی پروایی در تامین امنیت ولسوالی های خاص ارزگان و جاغوری غزنی، می گویند که اگر برای رفع این معضل حکومت اقدام نکند افراد ملکی بیشتر کشته می شوند.

شماری از اعضای نهادهای جامعه مدنی، امروز در یک نشست خبری در کابل، با نگرانی از بی توجهی حکومت در تامین امنیت مردم ولسوالی های خاص ارزگان و جاغوری غزنی می گویند که ناامنی ها در برخی ساحات این مناطق افزایش پیدا کرده است.

شریف وطندوست عضو نهاد «روند موج تغییر»، در این نشست گفت که تامین امنیت جان و مال شهروندان از وظیفه اساسی حکومت است.

موصوف افزود: «با تاسف حکومت در قبال مردم ولسوالی خاص ارزگان و جاغوری غزنی به وظیفه اش به درستی عمل نکرده است و طی چندین روز گذشته شماری از باشندگان این ولسوالی ها کشته، زخمی و از منازل شان آواره شده اند، اگر بر رفع این معضل توجه جدی صورت نگیرد، ممکن افراد بی گناه بیشتری کشته شوند.»

جاوید نوین یک تن از فعالان مدنی، حکومت را به بی توجهی در قبال شهروندان ولسوالی های خاص ارزگان و جاغوری غزنی متهم کرده می گوید که در رویدادهای اخیر شماری از باشنده گان بدون کدام گناهی کشته شده اند، اما حکومت به یک تقبیع اکتفا کرده است.

او گفت: «اگر خود ما دست به کار شویم و از خود و مردم خود دفاع کنیم بالای ما نام افراد مسلح غیرمسوول را می گذارند، اما خودشان هیچ اقدامی در این راستا نمی کنند.»

نجیب الله محمدی عضو نهاد «روند وفاق ملی» در این نشست گفت که جنگ افغانستان به خصوص ارزگان خاص و جاغوری غزنی را جنگ استخبارات کشورهای بیرونی عنوان کرده، گفت که اقوام میان خود برادر اند و همه درد، سرنوشت و منافع مشترک دارند.

وی، جنگ ولسوالی خاص ارزگان و جاغوری غزنی را جنگ آشکار طالبان خوانده گفت: «طالبان مسلح ابزار استخبارات کشورهای بیرونی هستند و آنان مردم را کشته، زخمی و از خانه های شان آواره کردند، اما حکومت تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص نکرده است.»

جاوید طهماسی فعال مدنی، با انتقاد از حکومت گفت: «جای تاسف که است که هر حادثه را با پیام تسلیت ختم می کند.»

وی با اشاره به این که شهروندان این مناطق در تهدید بالا قرار دارند، افزود که باید امنیت مناطق تامین شود تا باشندگان این مناطق، بتوانند مانند سایر شهروندان زندگی آرام داشته باشند.

این فعالان مدنی می گویند که ناامنی های امسال به تناسب گذشته در مناطق مرکزی افزایش یافته است، اما حکومت در تامین امنیت این مناطق مرکزی غیرمسئولانه عمل می کند و اگر در راستای تامین امنیت این مناطق اقدامی صورت نگیرد، اوضاع بدتر خواهد شد.

فعالان مدنی در اخیر قطعنامه یی را به خوانش گرفتند که در آن، از رهبران حکومت وحدت ملی به خصوص رییس جمهور غنی خواستند تا هدایت بدهد که در کنار راه اندازی عملیات عاجل نظامی در ولسوالی خاص ارزگان، به ولسوالی جاغوری نیز نیروی کمکی اعزام شود تا بار دیگر فاجعه انسانی در این مناطق رخ ندهد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر