زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

چين علاقمند پرداخت٥٠ميليون دالرهزينۀ پروژۀ فايبر نورى دهليز واخان شده است

چين علاقمند پرداخت٥٠ميليون دالرهزينۀ پروژۀ فايبر نورى دهليز واخان شده است

author avatar
8 Nov 2018 - 14:49
چين علاقمند پرداخت٥٠ميليون دالرهزينۀ پروژۀ فايبر نورى دهليز واخان شده است
author avatar
8 Nov 2018 - 14:49

کابل (پژواک، ١٧عقرب ٩٧): وزارت مخابرات و تکنالوژى معلوماتى افغانستان، برای تطبیق پروژۀ شبکۀ فایبر نوری دهلیز واخان، پروپوزل همکاری۵۰ میلیون دالری را به چین سپرده و چين علاقمندى به تمويل اين پروژه را نشان داده است.

در خبرنامۀ وزارت مخابرات و تکنالوژى معلوماتى افغانستان، که امروز به پژواک رسيده، آمده است که افغانستان بنا بر داشتن موقعیت ستراتیژیک جغرافیایی، با عملى شدن این پروژه، حیثیت شاهراه ترانزیت معلومات میان کشورهای چین، آسیای جنوبی، اروپا و آفریقا را در مى يابد.

همچنان اين وزارت مى گويد که افغانستان با عملى شدن اين پروژه، از يک سو ميليون ها دالر عايد خواهد کرد و از سويى هم مردم افغانستان به انترنت سريع و ارزان دست خواهند يافت.

در خبرنامه آمده است که شهزاد آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان، در حاشیه  پنجمین کنفرانس بین المللی انترنت در چین، با وزير صنعت و تکنالوژى مخابراتى چين (Chen Zhao Xiong  ) ملاقات کرده است.

منبع مى نويسد که آريوبى در این ملاقات با همتای چينى خود در مورد گسترش همکاری های دو جانبه، پروژه راه دیجيتلی ابریشم، توسعه اقتصادی افغانستان از طریق برنامه های دیجيتلی و به طور خاص وصل فایبر نوری از طریق دهلیز واخان بدخشان افغانستان با چین گفتگو کرده است.

آريوبى گفته است که دولت افغانستان سروی پروژه دهلیز واخان را تکمیل نموده و موانعی در بخش عملی نمودن این پروژه وجود ندارد.

منبع نوشته است که وزیر مخابرات و تکنالوژى معلوماتى افغانستان، برای آغاز کار عملی این پروژه  پرپوزل ۵۰ ميلیون دالری را به جانب چین سپرد.

در خبرنامه آمده است:«دولت چین به افغانستان وعده سپرده بود که بخش مالی پروژه فایبر نوری دهلیز واخان را بر عهده می گیرد.»

به اساس معلومات منبع، وزير صنعت و تکنالوژى مخابراتى چين در نشست يادشده تعهد نمود که اين پروژه را در اولويت کارى خود قرار مى دهد و اين موضوع را جهت تاييد با مسوولان ذيربط چينى شريک مى کند.  

وزير صنعت و تکنالوژى مخابراتى چين گفته است که از تاييدى و منظورى مالى اين پروژه به زودی دولت افغانستان را در جريان قرار مى دهد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر