زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس جمهورغنی، وضعیت عمومی امنیتی ولایت دایکندی را بررسی نمود

رئیس جمهورغنی، وضعیت عمومی امنیتی ولایت دایکندی را بررسی نمود

author avatar
9 Nov 2018 - 11:53
رئیس جمهورغنی، وضعیت عمومی امنیتی ولایت دایکندی را بررسی نمود
author avatar
9 Nov 2018 - 11:53

کابل (پژواک، ١٨عقرب ٩٧): رييس جمهورغنى در سفرى به دايکندى، به لوی درستیز وزارت دفاع ملی هدایت داد تا آسیب پذیری‎ها در اين ولايت را به گونۀ همه جانبه بررسی و براى رفع نواقص اقدامات عاجل شود.

محمد اشرف غنی رئیس‌ جمهور، صبح امروز به ولايت دايکندى سفر کرد.

محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و شمار دیگری از وزرای کابینه، رييس جمهور را در اين سفر همراهی می کنند.

در خبرنامۀ دفتر سخنگوى رييس جمهور آمده است که رييس جمهور، با مسئولین نظامی و امنیتی آن ولایت دیدار نمود و گزارش اجراآت آنان را در مورد وضعیت عمومی امنیتی دایکندی، استماع کرد.

منبع نوشته است که ابتدا سترجنرال محمد شریف یفتلی لوی درستیز وزارت دفاع ملی و محمد علی شجاعی قوماندان مرکز هماهنگی ولایت دایکندی، در رابطه به وضعیت عمومی امنیتی آن ولایت، معلومات دادند.

به اساس خبرنامه، اين مقام ها گفتند که امنیت در ولایت دایکندی تامین است، صرفاً در برخی از ولسوالی های هم مرز با ولایات همجوار، برخی تحرکات از جانب مخالفين مسلح دولت وجود دارد، که نیروهای امنیتی و دفاعی موفق به دفع آن شده اند.

 آنان همچنان خواستار تاسیسات و اکمالات بیشتر نیروهای امنیتی و دفاعی مستقر در ولایت دایکندی شدند.

منبع نوشته است که سرور دانش معاون رييس جمهور، از تیم امنیتی ولایت دایکندی تشکر نموده وگفت که در کنار تهدیدات بیرونی، برخی مشکلات محلی وجود دارد که با مدیریت سالم حل خواهد شد.

در خبرنامه آمده است که متعاقباً رئیس جمهور غنی صحبت کرد و از مدیریت خوب مسئولین ملکی و نظامی ولایت دایکندی در انتخابات ولسی جرگه، تشکر نمود.

او به لوی درستیز وزارت دفاع ملی هدایت داد که آسیب پذیری‎ها در ولایت دایکندی به گونۀ همه جانبه بررسی شود و اقدامات عاجل صورت گیرد.

شاه حسين مرتضوى معاون سخنگوى رييس جمهور مى گويد، قرار است در اين سفر يک روزه؛ پروژه تولید برق آفتابی، و آب گيری بند سوختوك افتتاح و كار شبکه انتقال و برق رسانی به شهر نيلی آغاز گردد.

همچنان به گفته او، قرار است رييس جمهور در اين سفر، در کنار سخنرانی در اجتماع بزرگ مردمی، با مسئولان ملكی و نظامی، اعضای شورای ولايتی، علما و متنفذين، زنان، استادان پوهنتون، معلمان، جوانان و اعضای جامعه مدنی ديدارهاى جداگانه داشته باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر