زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رييس جمهور پيشنهاد ارتقای دایکندی از ولایت درجه سوم به درجه دوم را تاييد کرد

رييس جمهور پيشنهاد ارتقای دایکندی از ولایت درجه سوم به درجه دوم را تاييد کرد

author avatar
9 Nov 2018 - 16:16
رييس جمهور پيشنهاد ارتقای دایکندی از ولایت درجه سوم به درجه دوم را تاييد کرد
author avatar
9 Nov 2018 - 16:16

نيلى(پژواک، ١٨ عقرب ٩٧): رييس جمهور در سفر به دايکندى، به پيشنهاد ارتقای دایکندی از ولایت درجه سوم به درجه دوم لبیک گفت و به لوی درستیز هدایت داد که ترتیب ایجاد یک کندک اردوی منطقوی در اين ولایت را روی دست گیرد.

همچنان موصوف تاکيد کرد که احداث میدان هوایی شهر نیلی تمویل می گردد و يک مارکیت برای فعالیت های اقتصادی زنان دایکندی ايجاد خواهد شد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، صبح امروز همراه با معاون دوم رياست جمهورى و برخى اعضاى کابينه، به نيلى مرکز دايکندى رفته است.

در خبرنامه دفتر سخنگوى رييس جمهور آمده است که غنى در نشست بزرگ مردمی، اعضاى شوراى ولايتى، علما و استادان در شهر نیلی، سخنرانی کرده است.

 منبع نوشته است که ذکریا هاشمی معاون شورای ولایتی دایکندی در اين نشست گفت  که دایکندی در بخش های امنیت، زراعت، مواصلات، صحت و سایر عرصه ها هنوز هم با مشکلات مواجه است و بودجه انکشافی که برای این ولایت در نظر گرفته شده، پاسخگوی نیازمندی ها نبوده است. اوً تقاضا کرد تا این ولایت به ولایت درجه دوم ارتقا یابد.

سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور نيز در اين نشست صحبت کرد و گفت که امنیت ولسوالی های پاتو، کجران و ناومیش، در اولویت برنامه های حکومت قرار دارد و سایر اولویت هايی که به آن رسیدگی صورت می گیرد، عبارت از احداث سرک ها، میدان هوایی و تامین انرژی برق این ولایت می باشد.

رئیس جمهور غنى در سخنرانى اش در اين نشست  گفت که مردم دایکندی، در ۱۷ سال گذشته ثابت ساختند که یک نظام قوی مردم سالار می خواهند و از آن، با تمام تلاش حمایت می کنند.

رئیس جمهور، نقش مردم را در رشد معارف مورد ستایش قرار داده، گفت که سرمایه گذاری بالای معارف، یکی از رواج های ارزشمند مردم دایکندی است.

وی از نقش فعال زنان در پروسه انتخابات و در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی ستایش کرد و گفت که دختران دایکندی، سهم شان را در تمام عرصه های خدمت وطن ایفا نموده اند.

رئیس جمهور محمد اشرف غنی، به پيشنهاد ارتقای دایکندی از ولایت درجه سوم به درجه دوم لبیک گفت و به لوی درستیز هدایت داد که ترتیب ایجاد یک کندک اردوی منطقوی در ولایت دایکندی را روی دست گیرد.

همچنان او به قول اردوهای ۲۱۵ و ۲۰۵ هدایت داد که در ولسوالی های ناامن این ولایت، عملیات های تصفیوی را راه اندازی کنند.

رئیس جمهور غنی گفت که ۷۰ کیلومتر سرک در ولایت دایکندی زیر کار است. وى به وزیر فوایدعامه هدایت داد که کار مطالعات تخنیکی دهلیز شمال و جنوب را تسریع ببخشد و احداث میدان هوایی شهر نیلی تمویل می گردد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر