زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت خارجه: اجازه استفادۀ ابزاری از نشست مسکو به طالبان داده نشود

وزارت خارجه: اجازه استفادۀ ابزاری از نشست مسکو به طالبان داده نشود

author avatar
9 Nov 2018 - 15:32
وزارت خارجه: اجازه استفادۀ ابزاری از نشست مسکو به طالبان داده نشود
author avatar
9 Nov 2018 - 15:32

کابل (پژواک، ١٨ عقرب ٩٧): وزارت خارجۀ افغانستان، در اشاره به نشست مسکو، ضمن تاکيد بر رهبری و مالکیت دولت افغانستان بر روند صلح، گفته است از هر کشوری که افغانستان را برای رسیدن به صلح کمک نماید قدردانی می کند.  

نشست مسکو برای صلح افغانستان، امروز با حضور نماینده گان شورای عالى صلح افغانستان، طالبان و ١٢ کشور آغاز يافت و يک نماینده سفارت امریکا در روسيه نیز در این نشست شرکت دارد.

در اعلامیه وزارت امور خارجه افغانستان، در پیوند به آغاز نشست مسکو آمده است: «نشست امروزی مسکو، ادامه‌ نشست های پیشین (مسکو فارمت) که میان کشورهای مستقل برگزار شد و حکومت افغانستان نیز اشتراک کرده بود، نیست (در نشست امروزی از گروه طالبان نیز دعوت شده است).»

وزارت خارجۀ افغانستان در ادامه نوشته است که بر مبنای اصول و فیصله های نشست تاشکند و پروسه کابل، دولت  افغانستان و طالبان باید به گونۀ مستقیم به گفتگو بنشینند.

منبع افزوده است: «ما بر اصول پذیرفته شدۀ جلسات كابل و تاشكند كه متكی بر اجماع داخلی و بین المللی برای چگونگی پیشبرد روند صلح است تأکید می نماییم و هیچ نماینده اى نیز به نشست مسکو نفرستادیم.»

در اعلامیه آمده است که شورای عالی صلح، به عنوان یك نهاد ملی غیر حكومتی، برای بحث روی آغاز مذاكرات مستقیم در این نشست به میزبانی روسیه اشتراك نموده است.

به اساس اعلاميه، دولت افغانستان امیدوار است مطابق به تفاهم صورت گرفته میان افغانستان و روسیه، این نشست منتج به گفتگوهای مستقیم میان دولت افغانستان و طالبان شود، و اجازه هیچگونه استفادۀ ابزاری از این نشست به گروه طالبان داده نشود.

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر