زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

١٥٠ فرد مبتلا به موادمخدر در نیمروز پس از تداوی به خانواده های شان برگشتند

١٥٠ فرد مبتلا به موادمخدر در نیمروز پس از تداوی به خانواده های شان برگشتند

author avatar
10 Nov 2018 - 16:22
١٥٠ فرد مبتلا به موادمخدر در نیمروز پس از تداوی به خانواده های شان برگشتند
author avatar
10 Nov 2018 - 16:22

زرنج (پژواک، ١٩ عقرب ٩٧): مسئولین محلی در ولایت نیمروز می گویند که ١٥٠ تن از باشنده گان این ولایت که قبلا معتاد به موادمخدر بودند، بعد از تداوی سه ماهه و صحت یابی به کانون خانواده برگشتند.

نذیر احمد مسئول شرکت صادق نظری، به آژانس خبرى گفت که این افراد پس از سه ماه مراقبت و تداوی در کمپ خصوصی تداوی معتادین که خودش ایجاد کرده، به خانه های شان برگشت داده شده اند.

او افزود که از زمان ایجاد این کمپ در چهار سال اخیر تاکنون، بیش از دو هزار تن تحت مدوا قرار گرفته اند.

وی گفت: «امروز نیز یکصد و پنجاه نفر که قبلا  معتاد به مواد مخدر بودند، تحت تداوی قرار گرفتند و بعد از صحت مندی به فامیل های شان تسلیم داده شدند.»

داکتر خسرو یوسفزی رییس صحت عامه نیمروز گفت در کمپ صادق نظری که یک مرکز تداوی خصوصی است، بر علاوه کسانی که امروز رخصت شده  اند، ٥٠٠ تن دیگر تحت درمان قرار دارند.

به گفته او، در زرنج یک کلینیک تداوی معتادین ٥٠ بستر مردانه و ٢٠ بستر زنانه دولتی نیز موجود است. 

رئیس صحت عامه نیمروز گفت  به احتمال زیاد در ولایت نیمروز ٢٠ هزار معتاد به مواد مخدر موجود است، که ٨٥ درصد آن ها کسانی هستند که جهت کار به ایران رفته و در نتیجه فشار های روانی، فشار کار و دوری از فامیل، مبتلا به مواد مخدر شده اند.

غلام رسول یک تن از افرادی که قبلا معتاد به مواد مخدر بود و اکنون صحت یاب شده، گفت ١٧ سال است که مواد مخدر استفاده می کند و سبب آن این بوده که به خاطر کارگری، به خارج رفته و در آن جا معتاد به مواد مخدر شده است.

وی گفت: «من می خواهیم صادقانه اعتیاد را ترک کنم، ولی دولت هم باید جلو توزیع مواد مخدر را در زرنج بگیرد؛ در اینجا به آسانی مواد مخدر در دسترس است، وقتی که معتاد صحت یاب می شود، اکثراً دو باره معتاد می شود.»

سمونیار احمد پرویز سیستانی مدیر مبارزه با مواد مخدر قوماندانی امنیه نیمروز گفت که پولیس به هیچ کس اجازه نمی دهد تا در شهر زرنج، ساقی خانه و یا پوری فروشی داشته باشد.

به گفته او، ده ها تن از پوری فروشان، توسط پولیس طی سال جاری بازداشت و تسلیم ارگانهای عدلی و قضايی شده و همچنان مبارزه جدی با این افراد جریان دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر