زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“نشست مسکو برای اهداف روسيه و قدرت نمایی طالبان برگزار شده بود”

“نشست مسکو برای اهداف روسيه و قدرت نمایی طالبان برگزار شده بود”

author avatar
11 Nov 2018 - 15:18
“نشست مسکو برای اهداف روسيه و قدرت نمایی طالبان برگزار شده بود”
author avatar
11 Nov 2018 - 15:18

کابل(پژواک،۲٠عقرب ۹۷): حزب مشارکت ملی و برخى اعضاى مشرانوجرگه، عملکرد هيات شوراى صلح در نشست مسکو را ضعيف مى دانند و مى گويند که این نشست، برای اهداف روسيه و قدرت نمایی طالبان برگزار شده بود.

آنها بر مذاکرات صلح بين الافغانى تحت رهبرى حکومت افغانستان تاکيد دارند.  

نشست مسکو برای صلح افغانستان، در ۱۸ عقرب سال جاری با اشتراک نمایندگان شورای عالی صلح افغانستان، گروه طالبان و کشورهای هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و ایالات متحده، در مسکو برگزار شد.

نجیب الله کابلی رییس حزب مشارکت ملی افغانستان، امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که نمایندگان شورای صلح، در نشست مسکو خیلی ضعیف عملکرد داشتند و نتوانستند از موقف اين شورا، حکومت و مردم افغانستان دفاع کنند.

او گفت که نمایندگان طالبان در این نشست، نظام افغانستان را نظام فاسد و اشغال شده خواندند؛ اما هئیت شورای عالی صلح توانایی آن را نداشت که پاسخ آنها را بدهد.

کابلى افزود که هيئت شوراى صلح، در برابر این اظهارات طالبان خاموشی اختیار کرد و این موقف شوراى عالى صلح برای طالبان هویت دوباره بخشید.

 وی افزود که هر گونه مذاکرات صلح، بدون رهبرى دولت افغانستان و حضور احزاب سیاسی، نهادهای جامعه مدنی و شورای ملی، نتیجه مثبت جز ادامۀ جنگ در قبال نخواهد داشت.

وی نشست مسکو را دستاورد برای گروه طالبان خواند و گفت که این نشست؛ برای صلح نه، بلکه برای قدرت نمایی طالبان برگزار شده بود و توانست به آنان هویت ببخشد.

به گفته او، پس از این هر نشستى که در مورد صلح افغانستان برگزار می شود، باید در داخل کشور و با رهبری و مدیریت خود افغان ها باشد.

وی همچنان گفت که شورای صلح بايد منحل شود؛ زيرا دستاورد خاص نداشته است.

او از زلمی خلیلزاد نماینده ويژۀ ايالات متحده امريکا براى روند صلح افغانستان، خواست تا در مذاکرات صلح با گروه طالبان، رهبری حکومت افغانستان را در نظر گيرد؛ زيرا به باور او هر نوع مذاکرات صلح بدون رهبری حکومت افغانستان بی نتیجه خواهند ماند.

نجیب الله کابلی در ادامه این نشست، گفت که طالبان از سوی روسیه، سپاه قدس ایران و آی اس آی پاکستان با سلاح پیشرفته مجهز شده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر