زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ولسى جرگه مقام هاى امنيتى را در پيوند به تامين امنيت مردم استجواب ميکند

ولسى جرگه مقام هاى امنيتى را در پيوند به تامين امنيت مردم استجواب ميکند

author avatar
12 Nov 2018 - 15:13
ولسى جرگه مقام هاى امنيتى را در پيوند به تامين امنيت مردم استجواب ميکند
author avatar
12 Nov 2018 - 15:13

کابل (پژواک، ٢١ عقرب ٩٧): ولسى جرگه، به دنبال انتقاد سخت برخى اعضاى جرگه بر حکومت در تامين امنيت مردم به خصوص در غزنى و ارزگان، تصميم استجواب مقام هاى امنيتى را اتخاذ نمود.

با اين حال، وزارت دفاع مى گويد که نيروهاى تازه دم براى تامين امنيت به ولسوالى هاى مالستان و جاغورى ولايت غزنى رسيده و اکنون وضعيت در اين ولسوالى ها تحت کنترول نيروهاى دولتى است.

برخى اعضاى ولسى جرگه، در نشست امروز اين جرگه گفتند که از حدود پانزده روز به اين طرف، حملات طالبان مسلح بر ولسوالى هاى مالستان و جاغورى و همچنان ولسوالى خاص ارزگان ولايت ارزگان ادامه دارد.

احمد بهزاد نماينده مردم هرات در اين جرگه گفت که در اين درگيرى ها تلفات زياد به افراد ملکى و نيروهاى امنيتى وارد شده است؛ اما دولت تا کنون با وجود تقاضاى مکرر نماينده گان مردم، اقدام لازم براى سرکوب مخالفين مسلح دولت در این مناطق نکرده است.

او افزود که دولت بايد يا امنيت را در اين ولسوالى ها تامين کند و يا هم سلاح هايى را که مردم قبلا به دولت سپرده بودند، پس به مردم توزيع نمايد تا از خود دفاع کنند.

همچنان عبدالقيوم سجادى نماينده مردم غزنى گفت که او نگرانى خود را در مورد وضعيت امنيتى غزنى با مقام هاى حکومت شريک ساخته بود؛ اما نتيجه اى در پى نداشت.

به گفته او شب گذشته در نتیجه حمله مخالفین مسلح دولت بر ولسوالی های مالستان و جاغوری، ۲۵ تن از نیروهای کوماندو و ۳۵ تن از افراد ملکی کشته شده اند.

وی از حکومت خواست تا با استفاده از امکانات ملی و بین المللی، اقدام جدی و قاطع براى تامين امنيت اين مناطق را روی دست گیرد.

محمد علی اخلاقی نماینده مردم غزنی در این جرگه گفت: «چرا به داد مردم غزنی رسیده گی نمی شود، جرم ما چه است که جان و مال مردم ما دفاع نمی شود.»

اما حاجی الله گل مجاهد نماینده مردم کابل در این جرگه گفت: «قضیه در غزنی و ارزگان سیاسی است تا تاجک، هزاره، پشتون و ازبیک را با هم درگیر سازند، وزیران امنیتی را بخواهید یا سلب صلاحیت کنید و یا آنها را مجبور سازید تا وضعیتى را که در غزنی روان است با ما شریک کنند.»

اسدالله سعادتی نماینده مردم دایکندی دراین جرگه، بر بی توجهی حکومت در راستای تامین امنیت جان و مال مردم انتقاد کرد و گفت: «حکومت مسئولیت اساسی  خودرا که تامین جان و مال مردم است ادا نکرده و نظاره گر بوده است، لطفا فردا جلسه فوق العاده را برگزار کنید تا مسئولان درجه یک امنیتی بیایند و در مورد وضعیت امنیتی کشور به خصوص ولایت غزنی معلومات بدهند.»

وی نیز هشدار داد: «اگر حکومت هزاره ها را جز‌ء اتباع این کشور حساب نمی کند و امنیت آنها را تامین کرده نمی تواند، به مردم اجازه بدهد که امنیت شانرا تامین کنند، اگر حکومت اقدام نکرد ما تصمیم خواهیم گرفت.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر