زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“افغانستان و پاکستان به عوض تقابل راه تفاهم را انتخاب کنند”

“افغانستان و پاکستان به عوض تقابل راه تفاهم را انتخاب کنند”

author avatar
14 Nov 2018 - 13:06
“افغانستان و پاکستان به عوض تقابل راه تفاهم را انتخاب کنند”
author avatar
14 Nov 2018 - 13:06

 

کابل (پژواک، ٢٣  عقرب ٩٧): داکتر فاروق وردک وزیر دولت در امور پارلمانی میگوید که افغانستان و پاکستان، به عوض تقابل راه تفاهم را انتخاب نمایند.

در خبرنامه ای که امروز از دفتر امور پارلمانی، به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده، آمده است که داکتر فاروق وردک در جریان سفرش به پاکستان، با علی محمد خان رقیب پاکستانی خود ملاقات کرد.

منبع افزوده است طی این ملاقات که زردشت شمس سفیر افغانستان در اسلام آباد نیز در آن اشتراک داشت، هر دو جناح در مورد وزارت های شان معلومات دادند.

علی محمد خان در گفته هایش، بر توسعه و بهبود روابط دو جانبه میان پاکستان و افغانستان تاکید کرد و گفت که با توجه به ارادۀ سياسى عمران خان نخست وزیر پاکستان، وقت مناسب توسعه و بهبود هر دو کشور رسیده است.

به گفتۀ او، دولت پاکستان به طور حقیقی میخواهد که برای تامین صلح، ثبات و بخش های انکشاف در افغانستان رول ارزنده ایفا نماید.

وزیر امور پارلمانی پاکستان همچنان گفت که حکومت پاکستان میخواهد که در بخش های ویزه و پاسپورت، برای مردم هر دو کشور سهولت های بیشتر به میان آورد و تجارت را توسعه بدهد.

وزیر امور پارلمانی افغانستان گفت که با توجه به مشترکات کلتوری، مذهبی و زبانی مردم افغانستان و پاکستان، نیاز است که هر دو کشور به عوض تقابل راه تفاهم را انتخاب نمایند، با هم علیه تروریزم منطقه مبارزه نمایند و برای صلح و آشتی اقدام کنند.

نامبرده افزود: "هدف عمدۀ ما تامین ثبات، توسعه و آسودگی ملت ها به سطح منطقه میباشد که در مورد چینل های مختلف فعالیت میکند؛ اما از همه موثرتر، دیپلماسی پارلمانی است که طی چند سال گذشته بین اعضای پارلمانی هر دو کشور، تبادلۀ افکار و نشست های بیشتر صورت گرفته است.

به گفتۀ او، پارسال سفر هیئت پاکستانی به کابل یک اقدام مهم برای اعتماد بود. انتظار ميرفت که هیئت پارلمانی افغانستان عازم پاکستان شود؛ اما از اثر منحل شدن حکومت نواز شریف، ایجاد حکومت موقت و تشکیل حکومت عمران خان، این سفر معطل شد.

فاروق وردک، همچنان گفت که طی همین مدت در افغانستان، شماری از حملات تروریستی صورت گرفت، که از اثر آن پروسۀ رفت و آمد هیئت ها کمرنگ شد.

موصوف ابراز امیدواری کرد که پروسۀ چنین سفرها ادامه یابد و از این راه در کشور های یادشده، صلح و آشتی تامین و بر اعتماد فيمابين زمینه مساعد شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر