زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

روند توزیع بسته های مواد خوراکه حیوانی در زون شمال آغاز شد

روند توزیع بسته های مواد خوراکه حیوانی در زون شمال آغاز شد

author avatar
14 Nov 2018 - 17:24
روند توزیع بسته های مواد خوراکه حیوانی در زون شمال آغاز شد
author avatar
14 Nov 2018 - 17:24

کابل(پژواک، ۲۳عقرب۹۷): وزارت زراعت، آبیاری و مالداری؛ از آغاز روند توزیع بسته های خوراکه حیوانی به بیش از چهار هزار مالدار در زون شمال، خبر می دهد.

در خبرنامۀ وزارت زراعت، آبیاری و مالداری که به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده، آمده است که نخستین روند توزیع بسته های مواد خوراکه حیوانی، امروز رسما در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ آغاز شد.

احمد فهیم جباری هماهنگ کننده برنامه ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت در زون شمال، هنگام توزیع این مواد گفت که در مجموع قرار است برای چهار هزار و ۳۰۰ مالدار اناث و ذکور، مواد خوراکه حیوانی توزیع شود.

او افزود که از این میان، یک هزار و ۱۷۰ مالدار در ولایت بلخ، ۹۱۰ مالدار در جوزجان، یک‌ هزار و ۴۰ مالدار در سرپل و یک هزار و ۱۷۰ مالدار در فاریاب توزیع می شود.

محمدسالم ساعی رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ نیز گفته است بسته‌ هایی که به این مالداران توزیع می‌شود، شامل نُه کیلو خوراکه‌ متراکم حیوانی، دواپاش و هواکش برای اصلاح طویله است که به شکل ترویجی  برای زنان و مردان مالدار توزیع خواهد شد.

در همین حال، شماری از مالداران با استقبال از این  کمک‌های وزارت زراعت، می ‌گویند که دریافت این کمک‌ها آنان را یاری می ‌رساند تا حیوانات‌ شان توانایی مقابله با امراض را داشته باشد و همچنین شیردهی شان افزایش یابد.

این در حالیست که برنامۀ ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت، پلان‌های بخش مالداری ‌اش را به شکل ترویجی از طریق کلينیک ‌های صحت حیوانی، در سطح ولسوالی ‌ها و مراکز شهرها تطبیق می ‌کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر