زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

١٥ جسد قربانیان سقوط هلیکوپتر  در فراه تا هنوز به خانواده های شان سپرده نشده اند

١٥ جسد قربانیان سقوط هلیکوپتر در فراه تا هنوز به خانواده های شان سپرده نشده اند

author avatar
15 Nov 2018 - 17:35
١٥ جسد قربانیان سقوط هلیکوپتر  در فراه تا هنوز به خانواده های شان سپرده نشده اند
author avatar
15 Nov 2018 - 17:35

فراه(پژواک، ۲۴ عقرب ۹۷): مسوولان محلى فراه مى گويند که ١٥ جسد قربانیان سقوط هلیکوپتر در اين ولايت، تا هنوز به خانواده های شان تسلیم داده نشده اند و در اختیار مخالفین مسلح دولت قرار دارند.

در سقوط هلیکوپتر اردو ملى به تاریخ ۹ عقرب ماه جاری در منطقه جمال غازی ولسوالی انار دره ولایت فراه، بشمول فریدبختور ريیس شورای ولایتی فراه و برید جنرال نعمت الله خلیل معاون قول اردوی ۲۰۷ ظفر در غرب کشور بیست و هفت تن جان باختند.

در اين مورد ناصر مهری سخنگوی والی فراه امروز به آژانس خبری پژواک گفت: (( متاسفانه تا حال بشمول پیکر معاون صاحب قول اردوی ۲۰۷ ظفر پانزده جسد را طالبان از حادثه سقوط هلیکوپتر درین ولایت در اختیار شان دارند و به فامیل های شان نمیدهد.))

بگفته سخنگوی والی فراه، در حادثه سقوط هلیکوپتر   ۲۷ تن در فراه جان باخت که از آن جمله فقط دوازده جسد با پا در میانی بعضی از بزرگان و مردم بانفوذ به خانواده های شان تحویل داده شدند.

مهری علاوه میکند، محل که هلیکوپتر در آن سقوط کرد تحت حاکمیت طالبان قرار دارد و با رسیدن موترهای صلیب سرخ به محل، اجساد را از محل جمع آوری و در حال انتقال دادن به مرکز فراه بودند که در راه توسط طالبان توقف داده شد و به تعداد ۲۷ جسد را به ولسوالی خاکسفید این ولایت انتقال داد و تا حال پانزده جسد در اختیار شان قرار دارد.

مهری یگانه راه را برای بدست آوردن اجساد متباقی، راه اندازی عملیات نظامی در قریه دیوار سرخ ولسوالی خاکسفید این ولایت میداند، و بگفته وی تا حال مقامات در این ولایت هیچ تصمیمی را در زمینه اتخاذ نکرده است .

در همین حال حاجی خیرمحمد نورزی عضو شورای ولایتی فراه می گويد که طالبان برای تحویلی اجساد به خانواده های شان خواستار پول شده اند.

غلام فاروق یکتن از نزدیکان فرید بختور ريیس شورای ولایتی فراه در صحبت با پژواک گفت؛ طالبان در مقابل تحویل دادن جسد ريیس شورای ولایتی فراه از ایشان نقدا مبلغ دو نيم ميليون افغانی گرفته اند.

در همین حال محمد عوض باشنده ناحیه اول فراه، کسی که بچه کاکایش را در حادثه ياد شده از دست داده است، در صحبت با پژواک می گفت که طالبان از خانواده شان مبلغ يک ميليون افغانی در مقابل جسد عضو خانواده اش خواسته است که ایشان توانایی پرداخت آنرا نداردند.

موصوف علاوه میکند : (( بعد از ده روز انتظار، غم و گریه ناگزیر شدیم بدون گرفتن جسد مان مراسم فاتحه آنرا بگیریم.))

اما وی می افزاید که طالبان با پا در میانی بزرگان نیز جواب مثبت به خانواده شان ندادند و خواستار پول هستند.

 قارى يوسف احمدى سخنگوى طالبان مسلح، به آژانس خبرى پژواک گفت که در انتقال اجساد هليکوپتر سقوط شده هيچ پيشرفت صورت نگرفته است .

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر