زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ريیس‌جمهور با رهبران و اعضای احزاب سیاسی دیدار کرد

ريیس‌جمهور با رهبران و اعضای احزاب سیاسی دیدار کرد

author avatar
17 Nov 2018 - 18:12
ريیس‌جمهور با رهبران و اعضای احزاب سیاسی دیدار کرد
author avatar
17 Nov 2018 - 18:12

کابل (پژواک، ٢٦ عقرب ٩٧): رييس جمهور محمد اشرف غنی، به سلسلۀ دیدارهای مشورتی در رابطه به صلح، عصر امروز با رهبران و اعضای احزاب سیاسی کشور، در ارگ دیدار کرد.

در يک خبرنامه که از ارگ منتشر شده، آمده است که ابتدا نجیب‌الله هوتک و حبیب توخی، به نمایندگی از دیگران صحبت کردند و ضمن شریک‌ساختن پیشنهادات شان در خصوص صلح با رئیس‌جمهور، از وی به‌خاطر مشورت در رابطه به مسائل  ملی و اتخاذ تصامیم مه  با احزاب سیاسی و اقشار مختلف جامعه، قدردانی کردند.

منبع افزوده است که رئیس‌جمهور غنی، از  نظریات و پیشنهادات آنان تشکر کرد و گفت که صلح خواست مهم مردم افغانستان است، که در اولویت کاری حکومت قرار دارد و ما با همکاری و هماهنگی، به این اولویت مهم خواهیم رسید.

اشرف غنی خاطرنشان کرد که هدف از ایجاد بورد مشورتی صلح، آمادگی به‌خاطر مذاکرات صلح، ایجاد آدرس مشخص برای مذاکرات بین‌الافغانی و به موفقیت رسانیدن صلح، می‌باشد.

از سوى ديگر، در يک خبرنامه ديگر ارگ آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور در ادامه نشست های مشورتی در رابطه به صلح، شام امروز با حاجی محمد محقق، صادق مدبر، اسدالله سعادتی، محمد اکبری، سید علی کاظمی، عبدالحق شفق و محمد ناطقی، دیدار کرد.

منبع افزوده است که رئیس جمهور غنی نظریات و پیشنهادات آنان را در رابطه به ایجاد بورد مشورتی صلح، فعالیت های شورای عالی صلح، ترکیب هیات مذاکره کنند و بحث روی تشکیل کمیته های مختلف در صورت آغاز مذاکرات، استماع نمود و نظریات آنان را در راستای رسیدن به صلح مهم خواند.

او ميگويد که که مبنای کار حکومت اجماع مردم افغانستان می‌باشد و اساس اقدامات در خصوص صلح مشورت خواهد بود. رئیس جمهور خاطرنشان ساخت که هدف از ایجاد بورد مشورتی صلح، آمادگی برای مذاکرات صلح و ایجاد آدرس مشخص برای مذاکرات بین‌الافغانی می باشد.

گفتنى است که رييس جمهور قبل ازين با رهبران حزب اسلامى، جمعيت اسلامى، اتحاد اسلامى، دعوت اسلامى وغيره نيز ديدار نموده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر