زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

خليلزاد: برای تحقق مذاكرات مستقیم صلح بين طالبان و دولت زمینه سازی مى کنم

خليلزاد: برای تحقق مذاكرات مستقیم صلح بين طالبان و دولت زمینه سازی مى کنم

author avatar
18 Nov 2018 - 20:28
خليلزاد: برای تحقق مذاكرات مستقیم صلح بين طالبان و دولت زمینه سازی مى کنم
author avatar
18 Nov 2018 - 20:28

کابل (پژواک ٢٧ عقرب ٩٧): نماینده ویژه امریکا در روند گفتگوهای صلح افغانستان ميگويد که برای تحقق مذاكرات مستقیم صلح بين طالبان با دولت افغانستان و همه طرف هاى مؤثر افغانى زمینه سازی مى کند.

موصوف اين اظهارات را در ديدار با محمد محقق معاون ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان ابراز داشته است.

در خبرنامه که از سوى دفتر مطبوعاتی معاونيت دوم ریاست اجرائیه به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که داکتر زلمی خلیل زاد نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در روند گفتگوهای صلح افغانستان ظهر امروز با محمد محقق معاون ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان دیدار و گفتگو نمود.

منبع افزوده است، در این دیدار که در كاخ شوراى وزيران در دفتر کار معاون ریاست اجرائیه برگزار گردید، پیرامون پروسه صلح در کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

منبع علاوه کرده است که داکتر زلمی خلیلزاد ضمن ابراز خرسندی از دیدار با محقق گفت: "مسئولیتم این است که روی روند گفتگوهای صلح در افغانستان کار نموده و برای تحقق مذاكرات مستقیم صلح بين طالبان با دولت افغانستان و همه طرفهاى مؤثر افغانى زمینه سازی کنم."

وى افزود که در همین راستا با تمام طرفها و شخصیت های موثر در پروسه صلح دیدار و گفتگو خواهد کرد.

محمد محقق معاون ریاست اجرائیه گفت که صلح از ضرورت های مردم افغانستان و از این پروسه حمایت می کند.

او ميگويد: "ما در اين پروسه دو چيز را بايد در نظر داشته باشيم، يک اينکه در پروسه صلح نباید دستاوردهای 18 سال گذشته در کشور و ارزش های مندرج در قانون اساسی افغانستان نادیده گرفته شود و همه دست آوردهاى فصل نوين نبايد قربانى شود. دوم؛ فراگیر بودن صلح و آتش بس و هیئت مذاکره کننده با گروه طالبان."

معاون ریاست اجرائیه از اینکه همزمان با آغاز گفتگوهای صلح حملات طالبان بر مناطق هزاره جات آغاز گردیده است، ابراز تاسف نموده و تاکید کرد که بايد به طالبان تفهيم شود كه در حملات كامياب نخواهند شد و اینگونه حملات غير انسانى به مناطقى كه آنها بيدفاع فكر مى كنند، کمکی به روند گفتگوهای صلح نخواهد کرد.

او علاوه کرد که متاسفانه در نتیجه این حملات كه در سه ولسوالى ارزگان خاص، جاغورى و مالستان انجام شد و قطعات ويژه و سرخ طالبان در اين جنگ اشتراك داشتند، صدها تن کشته و زخمى و هزاران تن از خانه و کاشانه شان آواره شده اند که در اين آستانه زمستان نیاز جدی به کمک رسانى دارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر