زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده ها میل سلاح مختلف النوع در جوزجان به دایاگ سپرده شد

ده ها میل سلاح مختلف النوع در جوزجان به دایاگ سپرده شد

author avatar
18 Nov 2018 - 18:00
ده ها میل سلاح مختلف النوع در جوزجان به دایاگ سپرده شد
author avatar
18 Nov 2018 - 18:00

شبرغان(پژواک، ٢٧عقرب ٩٧): تعداد ٤٨ میل سلاح مختلف النوع درجوزجان در حالی به پروسه دایاگ تسلیم گرديد که رئیس کمیته صلح اين ولايت، از موجوديت سلاحهاى غيرقانونى نزد افراد غيرمسئول در شهر شبرغان نگران است.

اين تعداد اسلحه، امروز ازسوى پوليس جوزجان به پروسۀ داياک تسليم داده شد .

مولوی محمد اکرم رئیس کمیتۀ صلح درجوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت: (اینکه امروز ٤٨ میل اسلحه به پروسه دایاگ تسلیم داده شد، حرف خوب است ولی نباید ازاین امر چشم پوشی کرد که  موجودیت سلاح های غیرقانونی نزد افراد و اشخاص غیرمسوول خيلى نگران کننده است.)

وی تصریح کرد، بدون شک که قسمتی از این اسلحه ازنزد افرادى به دست آمده که با آن مرتکب جرایم جنایی میشدند .

رئیس کمیته صلح ولایتی درادامه گفت سلاح غیرمجاز به هر عنوانی که نزد افراد و اشخاص نگهداری شود، امنیت را برهم میزند و برای مردم تشویش آور است، ولی وقتی این سلاح و مهمات از نزد افراد جمعاوری میشود، خود باعث تحکیم ثبات و نظم در جامعه میشود.

در این حال، مل پاسوال فقیرمحمد "جوزجانی" قوماندان امنیه ولایت جوزجان، ضمن صحبتی به پژواک گفت سلاحى که امروز تسلیم پروسه دایاگ شد، از آغاز سال جاری تا کنون ضمن راه اندازی عملیات های مختلف به دست نیروهای پولیس افتاده، که در پیوند به آن افرادی هم بازداشت شده اند.

وی ضمن اشاره به سرقت های مسلحانه در شهر شبرغان گفت که در پیوند به این موضوع، گروپی تشکیل گردیده تا این افراد را مورد پیگرد قراردهند .

جوزجانی اضافه کرد که به زودترین فرصت، این افراد گرفتار و به پنجه قانون سپرده میشوند.

وی خطاب به افرادی که با خود سلاح های غیرقانونی حمل میکنند گفت  افرادى که با خود  سلاح های غیرقانونی حمل میکنند، بهتراست به میل خود شان آنرا به اداره پولیس تسلیم کنند و نظم و امنیت شهری را برهم نزنند؛ در غیرآن دستگیر و مطابق به قانون نافذه کشور مجازات میشوند.

دگروال حسن شاه نماینده زون شمال پروسه دایاگ به پژواک گفت که این پروسه نسبت بعضی معاذیر، در شش ماه اخیر متوقف گردیده بود که اکنون دوباره فعال شده است.

وى بابيان اينکه، ٤٨ميل  اسلحه که قوماندانی امنیه ولایت جوزجان به پروسه دایاگ تسلیم نموده به قوماندانی قول اردوی ٢٠٩ شاهین انتقال داده میشود، افزود که بعدا مطابق به ضرورت با اتمام پروسیجرکاری به نیرو های امنیتی توزیع خواهد شد؛ در غیرآن در دیپوها محفوظ خواهد بود.

موصوف خاطرنشان ساخت که از آغاز این پروسه تا کنون، بیشتر از دو هزار میل سلاح و مهمات مختلف النوع تسلیم دایاگ شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر