زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

روز جهانی مردان برای اولین بار در کمیته سویدن تجلیل شد

روز جهانی مردان برای اولین بار در کمیته سویدن تجلیل شد

author avatar
19 Nov 2018 - 18:30
روز جهانی مردان برای اولین بار در کمیته سویدن تجلیل شد
author avatar
19 Nov 2018 - 18:30

کابل (پژواک، ٢٨ عقرب ٩٧): کمیته سویدن برای افغانستان ميگويد که روز جهانی مردان را برای اولین بار در اين کمیته تجلیل کرده است.

در خبرنامه اى که از سوى اين کميته به آژانس خبرى پژواک گفت که کمیته سویدن برای افغانستان، از ۱۹ نوامبر ۲۰۱۸ که برابر میشود با ۲۸ عقرب سال جاری، روز جهانی مردان را برای اولین بار در دفتر کمیته سویدن تجلیل نمود تا از نقش و سهم مهم مردان برای انکشاف و توسعه در جامعه و همچنان از نقش آنها در خانواده ها به عنوان پدر، برادر، شوهر و در محیط کاری به عنوان همکار از تلاش و مشارکت آنها یادآوری و سپاسگزاری نماید.

منبع افزوده است درین برنامه که حدودا صد تن از کارمندان مرکزی کمیته سویدن اعم از مرد و زن اشتراک ورزیده بودند، در نخست سراج الدین جویا مسئول بخش حقوق بشر و جندر کمیته سویدن، به همه اشتراک کننده ها این روز را تبریک گفته و از اشتراک شان سپاسگزاری نمود.

موصوف در مورد تجلیل از روز بین المللی مردان گفت روز جهانی مرد که به تاریخ ۱۹ نوامبر همه ساله برگزار می شود، فرصت بسیار خوبی است تا از سهم فعال و ارزشمند مردان در قسمت بوجود آوردن انکشاف، اصلاح و تغیير در زنده گی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی یادآوری نموده، سپاس گزاری نماییم.

وى افزود: "ما این روز را به عنوان پاداش برای مردان که پدر، برادر، همسر و همکار هستند، تجلیل نمودیم."

خانم اصیلا اصیل یک تن از کارمندان طبقه اناث کمیته سویدن که در برنامه سخرانی داشت، گفت نه تنها اینکه مرد نگران حقوق زن باشد و یا اینکه تنها زن نگران حقوق مرد باشد، بلکه هر دو (مرد  و زن) باید نگران حقوق همدیگر باشند، چون مکمل همدیگر هستند.

داکتر کریمه جویان کارمند بخش صحت کمیته سویدن، در مورد تجلیل از روز مرد گفت که تجلیل از چنین روز، سبب می شود تا مردان بکوشند تغيیرات مثبت بیشتر را در زنده گی شخصی و اجتماعی به وجود بیاورند و چنین برنامه ها تاثیرات مثبت دارد تا مردان تشویق شوند.

بر بنياد معلومات خبرنامه، کمیته سویدن برای افغانستان؛ از روز ۱۹ نوامبر روز جهانی مرد، در حالی تجلیل مینماید که قبلاً  این روز، از سوی هیچ نهاد دیگری در کشور تجلیل نگردیده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر