زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نتايج بررسی کمیسیون شکایات انتخاباتی در غور اعلام شد

نتايج بررسی کمیسیون شکایات انتخاباتی در غور اعلام شد

author avatar
19 Nov 2018 - 19:09
نتايج بررسی کمیسیون شکایات انتخاباتی در غور اعلام شد
author avatar
19 Nov 2018 - 19:09

فيروزکوه (پژواک، ٢٨ عقرب ٩٧): کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی در غور، بعد از یک ماه از برگزاری انتخابات، امروز نتیجه بررسی های شان را در حضور رسانه ها و ناظرین کاندیدان اعلام کردند.

 به گفتۀ اعضای این کمیسیون، در طول این مدت به تعداد ۲۳۲ مورد شکایت را از روند انتخابات دریافت کرده بودند، که از مجموع این شکایت ها در مورد ۱۸۷ شکایت تصمیم گرفته شده است.

محمد عارف جویا سخنگوی کمیسیون سمع شکایات در غور، امروز طی یک کنفرانس خبری خاطر نشان ساخت که از مجموع این همه شکایت ها، بیست و پنج شکایت منجر به بازشماری و قرنطین آرا شده است.

وى افزود که از ۱۴۲ مرکز که انتخابات در آن برگزار گردید، ۱۳۵ مرکز آن باز شماری شده است.

او اضافه کرد که سه مرکز رای دهی که مربوط ولسوالی دولینه میشود و هفت محل دیگر که در مراکز مختلف این ولایت بوده است، آرای شان به طور کلی باطل اعلام گردیده اند.

به گفته وی، شماری از محلات نیز بوده اند که یک تعداد آرای شان که یک روز یا قبل از انتخابات و یا بعد از انتخابات استفاده شده بودند، شناسايی و باطل گردیده؛ اما یک تعداد آرا که در روز انتخابات استفاده و در همان صندوق انداخته شده بودند، معتبر شمرده شده اند.

اما این نتایج کار کمیسیون شکایات انتخاباتی در غور، مورد قبول ناظرین کاندیدا قرار نگرفت و دراین مورد اعتراض نمودند.

شماری از این ناظرین، کمیسیون شکایات انتخاباتی را متهم به ناتوانی در شناسايی آرای سفید و سیاه نمودند و شماری هم آنهارا متهم به جانب دارانه عملکردن نمودند.

محمدشیرزی و اسدالله بیک، دو تن از ناظرین نامزدان انتخاباتی از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان و کمیسیون سمع شکایات در مرکز کشور، میخواهند تا این آرا بازشماری مجدد شود.

قبل ازاین نیز شماری از مسئولین نهاد های ناظردر انتخابات و ناظرین کاندیدا، روند بازشماری آرا را سوال برانگیز خوانده و مسئولین کمیسیون شکایات انتخاباتی را نیز به طرفداری متهم کرده بودند. 

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر