زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

از میلاد با سعادت منجی بشریت حضرت محمد ص در سرتاسر کشور گرامی داشت شد

از میلاد با سعادت منجی بشریت حضرت محمد ص در سرتاسر کشور گرامی داشت شد

author avatar
20 Nov 2018 - 14:49
از میلاد با سعادت منجی بشریت حضرت محمد ص در سرتاسر کشور گرامی داشت شد
author avatar
20 Nov 2018 - 14:49

کابل (پژواک، ۲۹ عقرب ٩۷): امروز از دوازدهم ربیع الاول میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر اسلام در ولایات مختلف کشور به شمول کابل گرامی داشت به عمل آمد

حضرت محمد (ص) بن عبدالله در دوازدهم ماه ربیع الاول سال ٥٧٠ میلادی حدود ١٤٤٠ سال قبل از امروز در مكه معظمه، در سرزمين حجاز (عربستان سعودى كنونى) در قبیلۀ بنی هاشم از مادری به نام آمنه دختر وهب زاده شد.

از حضرت محمد (ص) در تورات و برخى كتب آسمانى «احمد» ناميده شده و مادرش نیز پيش از نامگذارى فرزندش توسط عبدالمطلب به محمّد، وى را «احمد» ناميده بود.

اکثر مسلمانان و کشورهای اسلامی این روز را جشن می ‌گیرند و به خاطر تولد او به شادمانی پرداخته، اين روز پُر ميمنت را با ختم هاى قران مجيد، خيرات و صدقات تجليل مى کنند.

حضرت محمد مصطفی (ص) بیش از ١٤٠٠ سال قبل زمانی چشم به جهان گشود که جهل و نادانی به اوج رسیده بود و مردم به کار های نادرست مصروف بودند.

حضرت محمد (ص) که از کودکی به داشتن اوصاف نیک مشهور بود در سن چهل سالگی به پیغمبری مبعوث گردید و تا پایان عمرش مردم را به خدا پرستی، اخلاق نیکو و کار های خوب دعوت کرد.

پیغمبر بزرگوار اسلام ٦٣ سال زنده گی کرد و برای امت اش به خاطر زنده گی بهتر احکام اسلام را بیان کرد.

مولوی محمد مختار مفلح خطیب مسجد کارته پروان، امروز در مراسمی که به مناسبت گرامی داشت از میلاد نبی، در کابل تدویر یافته بود، گفت که امت مسلمه بايد روش پيامبر اسلام را در همه امور زنده گى خود عملى و اخلاق آن حضرت را الگوى خود قرار دهند.

وی افزود: «تا زمانی که به قرآن و سنت پابند نباشیم امنیت، صلح و حاکمیت ملی تامین نخواهد شد و موانع دیگر نیز در سر راه مسلمان واقع خواهد شد.»

وی تداوم جنگ های امروز را در کشورهای اسلامی به خصوص افغانستان نفاق و بی اتفاقی میان مسلمانان خوانده، گفت تا زمانی که مسلمانان از نفاق و برادری کشی دست نکشند، جنگ ها ادامه خواهد داشت.

موصوف مى گويد: «ما تا زمانی که به دامن شریعت اسلامی چنگ نيندازیم، به قرآن و سنت پابند نباشیم، نه امنیت، نه صلح و نه هم حاکمیت درست تامین می شود، نه هم دیگر موانعى که امروز در سر راه ما مسلمانان است؛ حل مى شود.»

وی خاطر نشان کرد که صلح و جنگ افغانستان تجارتی شده است و هر کس برای پول می جنگد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر