زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تاجران بلخ در واکنش به افزایش تعرفه عدم پرداخت مالیه را فیصله نمودند

تاجران بلخ در واکنش به افزایش تعرفه عدم پرداخت مالیه را فیصله نمودند

author avatar
21 Nov 2018 - 19:45
تاجران بلخ در واکنش به افزایش تعرفه عدم پرداخت مالیه را فیصله نمودند
author avatar
21 Nov 2018 - 19:45

مزارشریف (پژواک، ۳۰ عقرب ۹۷): در واکنش به فیصله وزارت مالیه مبنی بر افزایش تعرفه بر برخی واردات خارجی، تاجران زون شمال به رسم اعتراض الی امر ثانی فیصله عدم پرداخت محصول اموال توریدی را نمودند.

تاجران متذکره که به تاریخ ۳۰ عقرب، در اتاق تجارت و صنایع بلخ تجمع نموده بودند، حکومت را به سهل انگاری در برابر تاجران و مردم افغانستان متهم کرد.

آرش یونسی رییس اتاق تجارت و صنایع بلخ در جریان نشست اعتراضیه متذکره گفت که افزایش محصول بر برخی اقلام مواد اولیه، مردم افغانستان را بیشتر متضرر می سازند.

موصوف علاوه کرد که با افزایش محصول، اکنون در بازارها، قیم برخی مواد، پنجاه درصد بلند رفته که مردم توان خرید آن را ندارد.

یونسی می گوید که تمام تاجران کشور، از افزایش محصول بر اموال خارجی حمایت می کنند؛  در صورتیکه تولیدات داخلی به حدی باشد که احتياجات مردم را مرفوع سازند.

وی گفت که در این جمع، محصول بر آن عده تولیدات نیز افزایش یافته که در افغانستان هیچ تولید نمی شود و یا تولید آن خیلی ناچیز است.

رییس اتاق تجارت و صنایع می افزاید که در پی همچو فیصله های حکومت، برای تورید قاچاقی تولیدات خارجی زمینه فراهم می شود.

به قول موصوف،  برخی حلقات به استفاده از همچو فرصت ها، تولیدات خارجی را به گونه قاچاق وارد می کنند که تاوان بیشتر آن به تاجران وارد می شود.

موصوف گفت: ((در زمره افزایش محصول بر تولیدات خارجی، مالیه بر گندم صد در صد افزایش یافته است، بر بوره و حبوبات ۴۰ درصد مالیه بلند رفته است، بر مواد ساختمانی نظیر سمنت ۴۰ درصد مالیه افزایش یافته است که پیوست به آن در بازارها، قیم مواد نصف برابر بلند رفته است که زیان بیشتر آن را مردم می کشند.))

یونسی اسناد را نیز به رسانه نشان داد که بر اساس آن نمایندگان تاجران در نشست افزایش محصول، با اقدام متذکره حکومت مخالفت ورزیده بودند؛ اما با وصف آن، حکومت به این اقدام مبادرت ورزید.

نامبرده می گوید که با بلند رفتن محصول متذکره، تجارت های جدید شگوفا شده که طی دو سال اخیر با کشورهای آسیایی میانه ایجاد شده، نیز متضرر می شوند.

از طرف دیگر، رییس اتاق تجارت و صنایع بلخ گفت که تاجران زون شمال، در واکنش به افزایش محصول بر برخی اقلام وارداتی، در بنادر حیرتان، آقینه و شیرخان فیصله عدم پرداخت محصول را نمودند که از امروز تطبیق خواهد شد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر