زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

منبع: رییس جمهور غرض مذاکرات با طالبان هیئت ۱۱ نفری را تعیین نموده است

منبع: رییس جمهور غرض مذاکرات با طالبان هیئت ۱۱ نفری را تعیین نموده است

author avatar
22 Nov 2018 - 19:39
منبع: رییس جمهور غرض مذاکرات با طالبان هیئت ۱۱ نفری را تعیین نموده است
author avatar
22 Nov 2018 - 19:39

کابل (پژواک، اول قوس ۹۷): يک منبع معتمد می گوید که رییس جمهور غنی برای پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان، در راس عبدالسلام رحیمی هیئت ۱۱ نفری را تعیین نموده است.

زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان، چند روز پیش از حکومت افغانستان خواسته بود تا غرض مذاکرات صلح با طالبان، هیئت باصلاحیت را تعیین نماید.

آژانس خبری پژواک، از یک منبع باوری فهرست را بدست آورده که در ترکیب هیئت متذکره، به شمول سه زن ۱۱ تن شامل اند.

عبدالسلام رحیمی رییس دفتر رییس جمهور، داکتر میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف، حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، عبدالتواب بالاکرزی معين وزارت تحصیلات عالی، دکتور عالمه معين وزارت امور مهاجرین، جنرال عبادالله عباد معاون امنیت ملی، شاه گل رضایی عضو ولسی جرگه، عطاءالله لودین عضو شورای علما، شمیم کتوازی والی پکتیا، داکتر عبدالله عطایی عضو ستره محکمه و توریالی غیاثی رییس روابط فرهنگی امور خارجه شامل هیئت می باشند.

شمیم خان کتوازی والی پکتیا، به پژواک گفت که وی در سه ماه اخیر، برای صلح کار بیشتر انجام داده است، برای گفتگو با طالبان زمینه را فراهم نموده و از امریکايی ها خواسته بود تا به طور مستقیم با طالبان وارد گفتگو شوند، ممکن رییس جمهور مبنی بر تلاش هایش دراین عرصه، نام وی را شامل این لست نموده باشد.

اما موصوف علاوه می کند که تاکنون از سوی کدام منبع رسمی و یا ریاست جمهوری در مورد با وی تماس برقرار نشده است.

یک مقام بلندپایه ریاست جمهوری در مورد این فهرست، به پژواک گفت: ((تاکنون براین لست کار جریان دارد و درست است که در راس آن رحیمی صاحب قرار دارد.))

موصوف افزود: ((شایان است تا در مورد اعلامیه مطبوعاتی پخش نشود و موقف رسمی تصریح نشود، تا زمانیکه رییس جمهور درمورد سخنرانی نکند و این موضوع را اعلان ننماید، این مورد به جا است، تا اکنون چیزی نگوییم.))

یک منبع دیگر موثق با پژواک تایید کرد که لست یادشده را آنها نیز مشاهده کرده، اما در آن نمایندگان پنج جریان سیاسی به نظر نمی رسند و ترس این است که جریان هاى متذکره برای مذاکرات با طالبان کدام فهرست دیگر را ارائه ننماید.

موصوف افزود که در لست ذکرشده، اسامی برخی افراد جریان های سیاسی دیده می شوند که اکنون در دولت شامل اند.

اما وی می گوید: ((متاسفانه هيئت را که حکومت افغانستان قصد تعیین آن را دارد، عاری از فهم سیاسی برای مذاکرات اند، بلکه این یک تیم تخنیکی است که به دشواری مذاکرات صلح را با طالبان به  پیش خواهند برد.))

لست متذکره در حالی منتشر می شود که رییس جمهور غنی در نشست های جداگانه، از مردم خواسته بود تا برای بورد در حال ایجاد غرض مذاکرات صلح، از هر ولایت سه، سه تن را معرفی نمایند.

Views: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر