زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

از نقش کمرنگ و نمایشی زنان در کمیتۀ صلح دایکندی انتقاد شد

از نقش کمرنگ و نمایشی زنان در کمیتۀ صلح دایکندی انتقاد شد

author avatar
26 Nov 2018 - 13:19
از نقش کمرنگ و نمایشی زنان در کمیتۀ صلح دایکندی انتقاد شد
author avatar
26 Nov 2018 - 13:19

نیلی(پژواک، ٥ قوس ٩٧): شماری از زنان در دایکندی، با انتقاد از نقش کمرنگ و نمایشی زنان در کمیته ولایتی صلح این ولایت، می گویند که هرگاه در حل منازعات، از توانایی های زنان استفاده نشود، روند به موفقیت پیش نخواهد رفت.

شماری از فعالین حقوق زن، با انتقاد از حضور اندک بانوان در ترکیب کمیته ولایتی صلح، می گویند که حضور زنان در همچو اصناف، تضمین کننده عدالت برای تمام جامعه است.

بر پایۀ معلومات مسئولان کمیته ولایتی صلح در دایکندی، از جمع ٢٣ عضو اين کميته ٤ عضو آن را زنان تشکیل می دهد.

زهرا یکی از این بانوان، به آژانس خبری پژواک گفت: «ما به عنوان نیمی از پیکر جامعه، زمانی که در نهادهای مهمی چون شورای عالی صلح حضور اندک داشته باشیم، به این معناست که عدالت در حق ما زیر پا شده و قطعاَ صلح که اگر به وجود آید، یک جانبه و به نفع مردان خواهد بود.»

نرگس دیگر مدافع حقوق زن گفت: «متاسفانه با آن که همیشه در سخن از سهیم سازی زنان در شورای عالی صلح در میان است؛ اما در عمل به دلیل اینکه هئیت رهبری این شورا در اختیار یک عده افراد وابسته به احزاب جهادی و ضد زن است، برای زنان نقش آن چنانی داده نشده و این برای ما مایه نگرانی است.»

در همین حال، ذکیه رضایی رئیس امور زنان و عضو کمیته ولایت صلح دایکندی، به آژانس خبرى پژواک گفت که حضور زنان در کمیته صلح ولایتی دایکندی، اندک بوده و قناعت بخش نمی باشد.

موصوف افزود: «با آن که از لحاظ کمی توجه خوبتر شده؛ اما از لحاظ کیفی اصلاَ برای ما رضایت بخش نیست و نقش زنان در تصمیم گیری های این شورا سمبولیک است.»

او خاطر نشان کرد که در سال های اخیر، به دلیل عدم عضویت در حزبی که رئیس کمیته ولایتی صلح در راس آن قرار دارد، به مدت دو سال در جلسات این شورا حضور نداشته است؛ چون اجازه حضور برایش داده نمی شد.

از سویی هم باشنده های دایکندی به این باوراند که نبود زنان در کمیته ولایتی صلح، سبب خواهد شد تا صلح همه جانبه که در آن حقوق همه افراد در نظر گرفته شود، تامین نخواهد شد.

شریف عرفانی یک تن از باشنده هاى شهر نیلی مرکز ولایت دایکندی، به پژواک گفت: «در جامعۀ ما زنان اهمیت زیادی دارند و حرف آنان شنیده می شود و تجربه نیز ثابت کرده است. در منازعاتى که زنان به شکل میانجی وجود داشته اند، به آسانی حل شده اند.»

اما مسئولان کمیته ولایتی صلح دایکندی، ادعاهای صورت گرفته از سوی یک عضو این کمیته و فعالان حقوق زن را بی اساس و بی پایه می خواند.

بومان علی شیربند معاون این کمیته گفت: «ما همواره از اعضای خود که رئیس امور زنان هم شامل آن است، دعوت کرده ایم تا در جلسات شرکت کنند؛ اما حاضر نشده اند، در این جا مشکل ما نیست.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر