زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخى وکلا على پور را سرگروه افراد مسلح غيرمسئول و برخى هم حامى مردم خواندند

برخى وکلا على پور را سرگروه افراد مسلح غيرمسئول و برخى هم حامى مردم خواندند

author avatar
26 Nov 2018 - 15:52
برخى وکلا على پور را سرگروه افراد مسلح غيرمسئول و برخى هم حامى مردم خواندند
author avatar
26 Nov 2018 - 15:52

کابل (پژواک، ٥ قوس ٩٧): برخى اعضاى ولسى جرگه و رياست امنيت ملى، «على پور» را سرگروه افراد مسلح غيرمسئول و مرتکب جرايم گوناگون می دانند؛ اما شمارى از اعضاى اين جرگه، او را قهرمان و حامى مردم مى خوانند.

به اساس گزارش، نیروهای پوليس و امنيت ملى، على پور را قبل از ظهر ديروز(٤ قوس) در شهر کابل بازداشت کرد و به دنبال آن شمارى از مردم در غرب کابل در اعتراض به اين اقدام حکومت، دست به تظاهرات خشونت آمیز زدند که در آن ٢٢ پوليس زخمى شدند.

رياست امنيت ملى، امروز با نشر اعلاميه اى گفته است که عبدالغنی علی پور در اوایل سال ١٣٩٥ گروه مسلح غیرمسوول ١٥٠ نفرى را تشکيل داد که با سلاح های سبک و سنگین مجهز بود.

منبع نوشته است که اين گروه به فعالیت های غیرقانونی مانند باجگیری از زمینداران، تجار و شرکت های خصوصی؛ اخاذی های غیرقانونی از اهالی بهسود به بهانه های مختلف؛ مسلح سازی و حمایت افراد و گروه های جرمی برای انجام فعالیت های غیرقانونی آزار و اذیت مردم به طور متداوم مشغول بود.

منبع درادامه نوشته است: «چندی قبل زمانی که نیروهای امنیتی مستقر در حصه اول ولسوالی بهسود، مانع کارهای غیرقانونی وی گردیدند، بالای پرسونل آنها حمله مسلحانه نموده و ٥ تن از پرسونل پولیس ملی را با تجهیزات و واسطه نقلیه شان به اسارت گرفت.»

در خبرنامه تذکر رفته است که نیروهای امنیتی کشور، در لیل ١٣ بر ١٤ میزان سال روان، على پور و افرادش را در قریه اسدآباد ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور محاصره نمودند؛ اما از این که نيروهاى امنيتى نخواستند مردم بيگناه کشته و زخمى شوند، محاصره شکست و على پور فرار کرد.

رياست امنيت ملى به گونه مشخص، از تظاهرات و اظهارات برخى ها به حمايت از على پور چيزى نگفته؛ اما نوشته است: «مسئولیت و عدم مسئولیت جرمی مظنونین، توسط محاکم با صلاحیت و نهادهای مسئول دولت افغانستان تثبیت می گردد، نه اقارب، دوستان، افراد عادی و یا گروه های غیر رسمی.»

در خبرنامه اين نهاد آمده است که مسئوليت نهادهای امنیتی، تحکیم قانون است و هر فرد یا گروهى که مانع تحقق حاکمیت قانون گردد، متخلف شمرده می شود و با او برخورد جدی قانونی صورت می گیرد.

گرفتارى على پور و تظاهرات به حمايت او، بحث هاى جنجال برانگيز را ميان نماينده گان مردم در نشست امروز ولسى جرگه در پى داشت. 

آرین یون نمایده مردم ننگرهار در اين جرگه گفت: «هر کسی که وفادار به افغانستان نباشد که به هر قوم ربط داشته باشد، وظیفه حکومت است تا آنرا بازداشت نماید، دیروز مظاهره نبود، وحشت بود.»

به گفته او نیروهای امنیتی که همواره به خاطر تامین امنیت مردم سينه هاى شان را سپرقرار داده اند، از سوی مظاهره کننده گان زخمى شده اند.

وی خواستار شناسایی آن عده از افرادی شد که در جریان تظاهرات دست به خشونت زده، نيروهاى امنيتى را زخمى و پوسته های پولیس و يک موتر رينجر آنها را به آتش کشيده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر