زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بريتانيا ٢٥مليون پوند براى افراد متضرر از خشکسالى در افغانستان کمک ميکند

بريتانيا ٢٥مليون پوند براى افراد متضرر از خشکسالى در افغانستان کمک ميکند

author avatar
26 Nov 2018 - 11:40
بريتانيا ٢٥مليون پوند براى افراد متضرر از خشکسالى در افغانستان کمک ميکند
author avatar
26 Nov 2018 - 11:40

کابل (پژواک، ٥قوس٩٧): بریتانیا، ٢٥ میلیون پوند را به مثابه مساعدت حیاتی به صدها هزار افغان  که در خطر متضرر شدن از خشکسالی شدید قرار دارند، فراهم می نماید.

درخبرنامۀ مطبوعاتى سفارت بريتانيا در کابل که روز دوشنبه ٥ قوس به آژانس خبرى پژواک مواصلت کرده، آمده است که پینی موردانت وزیر اداره انکشاف بین المللی بریتانیا، امروز اعلان کرد که کشورش، به افغان های آسیب دیده از شدیدترین خشکسالی هایی که در افغانستان سابقه نداشته است؛ غذا، سرپناه و آب پاک فراهم می نماید.

منبع افزوده است که بسته  مساعدتی ٢٥ میلیون پوندی بریتانیا، از صندوق وجهی ویژه برای رسیده گی به بحران اداره انکشاف بین المللی بریتانیا فراهم می گردد.

درادامه گفته شده است که این مساعدت، به علاوه کمک ١٠ میلیون پوندی بریتانیا  صورت می گیرد که در آغاز سال جاری، به مردمان متضرر شده از خشکسالی انجام شد.

برپايه معلومات اين مقام بلندپايۀ بريتانيا، با این مساعدت مجموع کمک های مالی اداره انکشاف بین المللی بریتانیا به برنامه رسیده گی به نیازمندی های بشری در افغانستان، به ٦٧ میلیون پوند میرسد.

­

 کمک ٢٥مليون پوندى بريتانيا براى افرادمتضرر از خشکسالى در افغانستان، درحالى صورت مى گيرد که  اين کشور، در دهه های اخیر با خشکسالی هايی که محصولات زراعتی را متاثر و معیشت خانواده های دهاقین را زیانمند ساخته، مواجه بوده است.

در آستانه برگزاری کنفرانس مورخ ٢٧ ماه نومبر سال جاری در جينوا، وزیر اداره انکشاف بین المللی بریتانیا خانم پینی موردانت، اظهار داشت: "این خشکسالی مهلک، میلیون ها افغان را متضرر  و بسیاری آنها را مجبور به ترک خانه ها و معیشت های شان ساخته است و این افراد، در جستجوی نیازمندی های اساسی اند. "

منبع گفته است که مساعدت های حیاتی، به شمول غذا، آب صحی و خیمه، از طریق این بسته کمکی بریتانیا برای صدها هزار افغان فراهم خواهد گردید. 

موصوف با بيان اينکه سایر کشور ها در کنار بریتانیا روند فراهم آوری مساعدت های شان را باید سرعت دهند، افزوده است که به هدف جلوگیری از یک فاجعۀ بشری، سایر کشورهای تمویل کننده باید  در این راستا کار بیشتر  انجام دهند.

بربنياد معلومات منبع، کمک هایی که از طریق بسته مساعدتی اداره انکشاف بین المللی بریتانیا فراهم می گردد، عبارت اند از:  

  • فراهم آوری خیمه ها و  امداد عاجل برای نزدیک به ٢٦٠ هزار فرد که در آستانه زمستان شدید، خانه های شان را ترک نموده اند.
  • login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر