زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

هفتمین نمایشگاه کتاب در هرات بر گزار شد

هفتمین نمایشگاه کتاب در هرات بر گزار شد

author avatar
27 Nov 2018 - 16:41
هفتمین نمایشگاه کتاب در هرات بر گزار شد
author avatar
27 Nov 2018 - 16:41

هرات (پژواک،۶قوس۹۷): مسئولان محلی هرات از رُشد فرهنگ کتاب‌خوانی دراین ولایت خبرداده می گویند که در این نمایشگاه، ۵۰ درصد نرخ کتاب‌ها نسبت به نمایشگاه سال‌ گذشته، ارزان تر به فروش می رسد.

آریا رووفیان رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات، در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت که در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب، ۵۰ هزارجلد کتاب با ۲۰ هزارعنوان به نمایش گذاشته شده است.

به گفتۀ وی، بیشتراین کتاب‌ها از منابع تازه یی است که در حوزه های جامعه شناسی، روان شناسی، فلسفی، طب، انجنیری و سایر حوزه ها به چاپ رسیده است.

او بیان داشت که دراین نمایشگاه، ۶۰ ناشر شرکت کرده اند که ۲۵ناشر از افغانستان و۳۵ تن دیگر از ناشران ایران می باشند.

موصوف افزود: "بیشتر کتاب ها از منابع جدیدی است که دراین سال ها به نشر رسیده و چه کتابهایی که در افغانستان به نشر رسیده و چه کتاب هایی که درایران."

رووفیان ازعلاقمندی جوانان به کتاب خوانی خبر داده و تاکید کرد که برگزاری چنین نمایشگاه، فرصت مناسبی را برای جوانان و رشد فرهنگ کتاب خوانی مساعد ساخته است.

محمود افخمی رشیدی سرکنسول ایران درهرات نیز رشد وتوسعۀ جوامع را وابسته به رشد فرهنگ کتاب خوانی دانسته گفت که آنان پس ازختم این نمایشگاه، حدود ده هزارجلد کتاب را به مکاتب مختلف توزیع خواهند کرد.

 شماری ازغرفه داران افغانستان وایرانی دراین نمایشگاه، از استقبال شهروندان ابراز خرسندی کرده و گفتند که امسال به علت کاهش ارزش تومان،  ارزش کتاب ها نیز نسبت به سال های پار ارزان تر است.

مسعود عرب زاده یکی از غرفه داران افغان گفت: "واقعاً امسال قیمت کتاب ها به خصوص کتاب های ایران پایین آمده و علتش هم پایین آمدن قیمت تومان است و کتاب زیاد هم دراین نمایشگاه وجود دارد."

 سید عبدالمجید غرفه دار ایرانی نیز دراین نمایشگاه ضمن استقبال از این نمایشگاه گفت: "ما بالغ بر۵ هزار عنوان کتاب با خود آوردیم و استقبال شهروندان افغان درسال های گذشته خوب بوده و قیمت کتاب برای شهروندان افغان خیلی خوبه."

با این همه شماری از بازیدکننده گان این نمایشگاه، به این باوراند که با برگزاری چنین نمایشگاه ها و گروه های کتاب خوانی،  فرهنگ کتاب خوانی از این هم بیشتر رشد خواهد کرد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر